Zapytaj lekarza

7 4 0 , 8 9 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Posiłek przed treningiem siłowym i aerobowym

Witam jestem aktywny fizycznie trenuje siłowo, aerobowo i ogólnie gram w gry zespołowe i mam pytanie co jeść przed wysiłkiem ? Czy powinien się różnić posiłek przed treningiem siłowym od tego aerobowego ?
MĘŻCZYZNA, 19 LAT ponad rok temu

Co jeść po wysiłku fizycznym?

Osoby, które rozpoczęły przygodę ze sportem zastanawiają się być może, co powinny jeść po zakończonym treningu. Obejrzyj nasz film i dowiedz się, jak powinna wyglądać dieta sportowca.

Piotr Pilarski
79 poziom zaufania

Przed oboma rodzajami wysiłku ważny jest posiłek składający się głównie z węglowodanów złożonych.

Pozdrawiam.

0

Witam serdecznie,

przed intensywnym, długotrwałym treningiem ważne jest spożycie odpowiedniej przekąski bogatej w węglowodany - polecam np. banany, daktyle. Jeśli trening jest krótszy i mniej intensywny np. na siłowni - nie ma konieczności spożywania dodatkowej przekąski jeśli ostatni posiłek został spożyty na 2-3h przed treningiem.

Pozdrawiam,

Mgr dietetyki Natalia Główka

Dietetyk. Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
0

Witam,

przed treningiem siłowym należy dostarczyć większą ilość węglowodanów niż przed treningiem aerobowym. Ogólne zasady sa jednak podobne.
Posiłki okołotreningowe powinny być prawidłowo zbilansowane. Kaloryczność posiłków zależy oczywiście od intensywności treningu i od Pana celu. Nic Pan nie pisze na temat tego czy chce Pan schudnąć, zbudować masę mięśniową czy może trenuje Pan dla lepszej kondycji, dla przyjemności. Z tego względu nie podam Panu konkretów, nie mniej jednak około 2h przed treningiem należy zjeść pełnowartościowy posiłek np, grubą kaszę czy brązowy ryż z grillowaną piersią z kurczaka plus warzywa. Zaraz po treningu warto sięgnąć po dawkę białka z węglowodanami prostymi np. koktajl mleczny z owocami. Białko jest niezbędne przy odbudowie włókien mięśniowych zaś węglowodany proste do odbudowy glikogenu. Po około 1h od treningu znów jemy pełnowartościowy posiłek. Warto pamiętać aby posiłki okołotreningowe nie zawierały zbyt dużo tłuszczu, który zaburza odbudowę glikogenu. Jeżeli treningi są o późnych porach po treningu możemy zjeść już tylko twaróg z warzywami. Proszę również zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. Zalecam picie około 1,5 do 2l czystej wody mineralnej dziennie. Tak ogólnie to wygląda. Jeżeli miałby Pan jeszcze pytania zachęcam do kontaktu:
joanna.wasiluk@o2.pl lub 506225670
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy