Zapytaj lekarza

7 4 2 , 6 8 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Problemy z trądzikiem a podwyższony testosteron

Mam 27 lat i już od dawna borykam się z trądzikiem. Dermatolog zalecił badania Testosteronu i DEHA-s, wyniki były tuż ponad normą - Testosteron 2.37 nmol/l; DHEA-s 442.8 ug/dl. Po dodatkowych testach endokrynolog stwierdził niedoczynność tarczycy i hiperprolaktynemię. Podejrzewam, iż ani jedno ani drugie nie jest odpowiedzialne za trądzik. Czy może być za niego odpowiedzialny podwyższony testosteron? Jeśli tak, jak powinnam postępować dalej? Jakie podjąć leczenie? Bardzo dziękuję za odpowiedź.
KOBIETA, 27 LAT ponad rok temu

Trądzik różowaty

Trądzik to nie tylko nieestetyczne krostki, które pojawiają się w okresie dojrzewania. Może on przybrać inną postać. Obejrzyj filmik i dowiedz się więcej o trądziku różowatym.

Zarówno choroba tarczycy jak i hiperprolaktynemia jak najbardziej mogą być odpowiedzialne, za trudności w leczeniu trądziku. Zdecydowanie w pierwszej kolejności należy skoncentrować się na leczeniu endokrynologicznym. Leczenie dermatologiczne także jest wskazane, ale będzie ono pełniło funkcję pomocniczą.

0

Witam proszę zacząć wizytę od konsultacji u lekarza medycyny estetycznej , bądź dermatologa. Skóra zostanie dokładnie obejrzana i zbadana, zostaną dobrane jak najodpowiedniejsze metody leczenia. Najskuteczniejszą metodą na blizny i trądzik jest zastosowanie peelingów medycznych w połączeniu z lekami do stosowania na skórę odpowiednio dobranymi do stanu skóry.
Można wykonać badania helicobacter pylori, badania na posiew bakteriologiczny oraz odwiedzić dobrego dermatologa, który dobierze terapię lekową doustną oraz preparaty do smarowania na skórę.

Certyfikowany lekarz medycyny estetycznej. Prowadzi Klinikę Medycyny Estetycznej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy