Zapytaj lekarza

7 4 3 , 0 3 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Problemy z zaburzeniami rytmu serca

Witam! Mam 35 lat. Od czterech lat biorę Axtil 10 (jedna tabletka), Milurut 100 (jedna tabletka) i Aspargin 2 tabletki. Od października powróciły mi zaburzenia rytmu serca. Porobiłem badania krwi, lipidogram, magnez, potas, tarczyca, żelazo, mocz i wszystko w normie - ekg, echo, Holter w normie, RTG klatki ok (konsultacja z lekarzem internistą). Zauważyłem, że podczas wysiłku rytm się stabilizuje, a w spoczynku są zaburzenia. Nie mam problemów z alkoholem i nie palę. Mam nadwagę (180 wzrostu, 106 kg). Mam pytanie, czy to może nie być nerwica serca, bo akurat w tym okresie od października stresu mi przybyło (utrata pracy itp). Czy może być to spowodowane zażywaniem Axtilu? W ulotce wyczytałem, że mogą wystąpić kołatania i uczucie rozdrażnienia. Może konieczna jest zmiana leku? Zażywam też dwa razy dziennie nasiona ostropestu na lepszą pracę wątroby. Ciśnienie w normie (120 - 130 górne, 80 - 90 dolne, puls tak 70 - 85). Proszę o jakąkolwiek poradę. Pozdrawiam!

MĘŻCZYZNA, 35 LAT ponad rok temu

Stosowanie dronedaronu w praktyce - 10 gorących pytań

Migotanie przedsionków to duży problem społeczny. Wiele osób cierpi na tę przypadłość. Leczenie migotania może polegać na podaniu dronedaronu. Obejrzyj film i dowiedz się więcej na temat tej terapii.

Witam!
Wykonane badania wykluczyły somatyczne podłoże odczuwanych zaburzeń rytmu serca. W związku z tym dolegliwości mogą mieć podłoże psychogenne np. zaburzenia lękowe (potocznie nerwica), nadmierne napięcie nerwowe. W tej sytuacji odpowiednie leki uspokajające i przeciwlękowe mogą przynieść ustąpienie dolegliwości. Proponuję skonsultować problem z lekarzem rodzinnym w celu dobrania odpowiedniego leczenia. Axtil raczej nie powoduje opisanych dolegliwości, tym bardziej, że w dotychczasowej 4-letniej terapii nie pojawiły się opisane objawy. Zachęcam do wizyty u lekarza rodzinnego. Pozdrawiam serdecznie!

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy