Czy można powstrzymać postępowanie jaskry?

Lek. Łukasz Kowalski
70 poziom zaufania

Droga Pani!

Objawy, które Pani opisuje, mogą być zespołem "czerwonego oka". Nie napisała Pani jednak, czy oprócz zaczerwienienia (przekrwienia) białkówek oka czuje ból tego oka, światłowstręt, uczucie piasku pod powieką itp., gdyż te objawy są składową tego zespołu. Przyczynami zespołu czerwonego oka mogą być: ostre zapalenie spojówek, zapalenie przedniego odcinka błony naczyniowej oka (tęczówki), zapalenie rogówki, wylew podspojówkowy, ostry atak jaskry.

Najbardziej prawdopodobny w Pani przypadku jest wylew podspojówkowy, ewentualnie zapalenie spojówek. Ciężko powiedzieć czy leki nakraplane do worka spojówkowego mogły to spowodować bez zbadania Pani. Dlatego proszę pilnie zgłosić się do okulisty w celu zbadania i wdrożenia leczenia.

Więcej o jaskrze i leczeniu znajdzie Pani w artykułach na naszej stronie.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Lekarz w Szpitalu Praskim pw. Przemienienia Pańskiego w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty