Zapytaj lekarza

7 4 2 , 5 5 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Przerwanie stosowania tabletek antykoncepcyjnych i długie krwawienie

Jako że 19-21 sierpnia miała mi wypaść miesiączka, a na ten czas mam także zaplanowany wyjazd wakacyjny, zdecydowałam się brać pigułki antykoncepcyjne w celu przesunięcia miesiączki. Miesiączkę dostałam 25 lipca i już od pierwszego dnia zaczęłam przyjmować pigułki, jednakże po 5 dniach kuracji, zdecydowałam się przerwać zażywanie, gdyż zaczęłam się źle czuć, miałam mdłości i zawroty głowy, po 2 dniach od zaprzestania brania tabletek, dostałam kolejne krwawienie, które wiem, że było spowodowane tzw. krwawieniem z odstawienia. Zastanawia mnie fakt, czy jako, że moja miesiączka trwa przeszło 10 dni, mogę spać spokojnie i nie spodziewać się okresu na planowany wyjazd, czy dobrym pomysłem jest wspomaganie się babciną metodą zażywania witaminy C w celu lekkiego zakwaszenia organizmu, co nie sprzyja wystąpieniu krwawienia miesiączkowego?

KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Witam! Na podstawie opisu wydaje się, że we wskazanym terminie nie powinno pojawić się krwawienie miesięczne. Jednakże gwarancji takiej nie ma. Wpływ witaminy C na wystąpienie i przebieg miesiączki nie został zbadany. W tej chwili witamina C (kwas asparaginowy) nie jest stosowana w tym celu w praktyce medycznej. Pozdrawiam serdecznie!

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy