Przybiera na wadze 4 miesiące po porodzie

Witam. Jestem 4 miesiące po porodzie i zaczęłam mocno przybierac na wadze. Czy mogłabym prosic o dietę, która pomogłaby mi zgubic zbędne kilogramy. Z góry dziękuję za odpowiedz. :)
KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu

Ekologiczne warzywa i owoce

Witam,

Aby pozbyć się zbędnych kilogramów należy połączyć dwa elementy: aktywność fizyczną i dobrze zbilansowaną dietę.

Uważam, że najlepszym rozwiązaniem byłoby podjęcie współpracy z dietetykiem i trenerem personalnym, którzy razem bądź w jednej osobie mogliby ułożyć profesjonalny plan żywieniowy i ćwiczeń.

Jednak jeśli myśli Pani o samodzielnej walce polecam stosować poniższe elementy:

Na początku proponowałabym wprowadzić 5 posiłków dziennie (śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja) w równych odstępach czasowych (przerwy co 3-3,5 godziny). Posiłki powinny opierać się na produktach o niskim IG czyli ogólnie przyjmując: produkty zbożowe pełnoziarniste, warzywa, owoce (w określonych ilościach, najlepiej w pierwszej połowie dnia), chude mięso, ryby, nasiona i pestki tzw. super foods, chudy nabiał i zdrowe tłuszcze np. oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia, olej lniany, olej z wiesiołka (tabelę produktów o niskim IG znajdzie Pani bez problemu w internecie).
Poza tym proszę zwrócić uwagę na techniki kulinarne wykorzystywane w kuchni. W tej kwestii zalecane są: gotowanie na parze, gotowanie tradycyjne, pieczenie w rękawie czy duszenie bez wcześniejszego obsmażania. Absolutnie proszę zrezygnować ze smażenia.
Fast foody, słodzone napoje, słone i słodkie przekąski, słodycze nie są wskazane w przypadku redukcji tkanki tłuszczowej, dlatego też jeśli nie ograniczy Pani ich konsumpcji efekty nie będą zadowalające.

Proszę również pamiętać o spożywaniu 1,5-2 litrów wody dziennie.

Jeśli chodzi o aktywność fizyczną to najlepszym sposobem na redukcję tkanki tłuszczowej jest włączenie treningu cardio (bieganie, jazda na rowerze, pływanie, nordic walking, długie spacery, zajęcia fitness).
Warunki skutecznej redukcji tkanki tłuszczowej w przypadku aktywności fizycznej to:
- czas trwania- trening powinien trwać nie krócej niż 30 minut, ponieważ dopiero po tym czasie uaktywniają się rezerwy tkanki tłuszczowej,
- intensywność- na początku nie warto przeceniać swoich możliwości bo można szybko zrazić się do aktywności fizycznej. Dostosowujemy aktywność do swoich aktualnych możliwości,
- zasada progresji- w miarę poprawy wytrzymałości i ogólnej kondycji ciała zwiększamy intensywność czyli np. dłużej biegamy,
- stretching- po każdym treningu powinniśmy rozciągać te mięśnie, które brały udział w wysiłku.

Jestem pewna, że jeśli jest Pani zdrową kobietą to zmiana złych nawyków żywieniowych i wprowadzenie aktywności fizycznej przyniesie zadowalające efekty.


Pozdrawiam i trzymam kciuki,
Kamila Kończak
http://www.activ-diet.pl

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy