Zapytaj lekarza

7 3 6 , 9 8 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Rozpoczęłam przyjmowanie tabletek i nie dostałam okresu. Dobrze zrobiłam?

Witam. Mam 20 lat i zdecydowałam się na przyjmowanie tabletek antykoncepcyjnych. Wczoraj wieczorem wystąpiło u mnie standardowe, lekkie plamienie, po którym zazwyczaj w odstępie kilku godzin występuje normalne krwawienie. Wczoraj wieczorem przyjęłam pierwszą tabletkę. Natomiast do dzisiaj krwawienie nie nastąpiło. Teraz się zastanawiam, czy dobrze zrobiłam, biorąc tabletkę wczoraj. Czy plamienie to już początek okresu i tym samym cyklu? A jeśli krwawienie dzisiaj nie wystąpi, mam przyjąć kolejną tabletkę? Czy to będzie miało wpływ na działanie leku (czy dalej będę zabezpieczona)? Bardzo proszę o odpowiedź. Z góry dziękuję.

KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Postąpiła Pani prawidłowo i jest Pani chroniona przed ciążą. Proszę przyjmować dalej tabletki według wskazań producenta leku. Najprawdopodobniej hormony przyjmowane wraz z tabletkami zahamowały prawidłowe krwawienie miesiączkowe, nie ma powodów do obaw.  

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy