Zapytaj lekarza

7 3 6 , 5 4 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ryzyko ciąży po zażyciu tabletki do 72h

Witam! Mam 19 lat. Mój okres jest dość regularny. Od miesiąca współżyję z chłopakiem. Używamy prezerwatywy, nigdy ona nam nie pękła. Aczkolwiek jeden raz uprawialiśmy stosunek bez zabezpieczenia. Ponieważ nie mogłam już nic zrobić, wzięłam tabletkę do 72h. Od tego momentu mija 3 tygodnie. Okresu nie dostałam. Ale wystąpiły 2 razy plamienia i lekkie krwawienia z pochwy. Jaka jest możliwość, że jestem w ciąży? Czy może ma to jakieś powiązanie z tabletkami? Bardzo prosiłabym o odpowiedź. Z góry dziękuję.

KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Witam serdecznie, w treści zapytania nie precyzuje Pani, w którym dniu doszło do zbliżenia, ile trwają Pani cykle oraz po jakim czasie przyjęła Pani tabletkę. Bez tych informacji nie mogę dokładniej określić ryzyka ciąży. Biorąc jednak pod uwagę przedstawione informacje, wydaje się ono niewielkie. W obecnej sytuacji, najbardziej wskazane byłoby wykonanie testu porannej porcji moczu. Opisywane plamienia najprawdopodobniej są efektem przyjęcia tabletki alarmowej, która ze względu na wysoką zawartość hormonów, może powodować podobne działania niepożądane. Jeżeli uzyska Pani negatywny wynik testu, a krwawienie nie pojawi się w ciągu kolejnych 4 tygodni, wskazana będzie wizyta u ginekologa. Pozdrawiam!

Lekarz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. prof. Witolda Orłowskiego w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy