Zapytaj lekarza

7 3 6 , 7 6 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ryzyko ciąży podczas stosunku zabezpieczonego antykoncepcją hormonalną

Witam! Stosuję tabletki antykoncepcyjne, czuje sie po nich bardzo dobrze. Nie zapomniałam jeszcze o żadnej, a okres mam regularny co 29 dni. Ostatnio dostałam 13 lutego 2013 i trwał około 7-8 dni. W środę 20.02 kochaliśmy się z partnerem i z ekstazy, podniecenia doszedł we mnie, po czym zrobiliśmy chwilę przerwy i jak nigdy zaczęliśmy się drugi raz kochać. Przyznam, że bez zabezpieczenia prezerwatywą. Wczoraj dostałam dziwnego plamienia, brązowy śluz - trwa do dzisiaj i jest nieco silniejszy, że musiałam użyć tamponu. Pomocy, co to może być? Czytałam, że możliwe, że przez dni płodne, albo że zagnieżdżenie się zarodka? Czekam na odpowiedź i pozdrawiam!

KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Witam!

Jak rozumiem, przez cały czas stosuje Pani antykoncepcję hormonalną, a tym samym jest Pani zabezpieczona. Oczywiście, tabletki antykoncepcyjne nie dają 100% zabezpieczenia. Indeks Pearla dla tej metody wynosi 0,1-0,2, co oznacza, że 1-2 kobiety na 1000 stosujących daną metodę zajdzie w ciążę w przeciągu roku. Ryzyko to rośnie w przypadku nieregularnego przyjmowania tabletek oraz występowania czynników mogących osłabić ich działania, tj. popijanie tabletek sokiem grejpfrutowym, stosowanie niektórych antybiotyków, zażywanie preparatów z dziurawcem itp. W Pani sytuacji trudno jednoznacznie ustalić właściwą przyczynę dolegliwości. W pierwszej kolejności należy wykluczyć osłabienie działania tabletek przez wykluczenie działania czynników podanych powyżej. Jeżeli jest Pani przekonana, że żaden z nich nie miał miejsca należałoby przeanalizować od jak dawna przyjmuje Pani tabletki i czy nie konieczna byłaby zmiana preparatu na inny. Ostatecznie należałoby wykluczyć występowanie nadżerek, polipów czy zaburzeń hormonalnych. Diagnostykę plamień międzymiesiączkowych może przeprowadzić jedynie ginekolog w czasie wizyty w gabinecie.

Pozdrawiam

Lekarz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. prof. Witolda Orłowskiego w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy