Słabe krwawienie w tygodniu przerwy

Witam, jestem 20-letnią kobietą, która od roku stosuje tabletki jednofazowe. Zawsze zażywam je regularnie, zaczynam w poniedziałki, zawsze jest to ok. 21-21:30. Krwawienie teraz wystąpiło normalnie, zawsze dostaję w czwartki, 4 dzień w tygodniu przerwy. Stosuję także prezerwatywy. Jestem bardzo przewrażliwiona, nigdy de facto nie pękła. Jednak teraz krwawienie było o wiele słabsze niż zwykle, do tego mam wrażenie, że mam ciągle pęczniejący brzuch. Słyszałam, że dziewczyny biorące tabletki, często dostają "wielkiego brzucha" i często czują się ociężałe. Czy faktycznie tak jest? Zawsze ciążę wykluczam testami (negatywne). Teraz biorę 1 tydzień tabletki, dziś biorę 6. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.

KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Jest Pani bardzo skrupulatna! Przy używaniu hormonalnej antykoncepcji nie ma konieczności dodatkowego stosowania prezerwatywy. Polecam artykuł na temat skuteczności antykoncepcji: http://portal.abczdrowie.pl/metody-antykoncepcji-dla-kobiet.  Proszę zwrócić uwagę, że ryzyko zajścia w ciążę podczas stosowania pigułek wynosi koło 1%, a nawet mniej (0,2%).

Jeśli stosowała Pani tabletki zgodnie z instrukcja, podczas 7-dniowej przerwy wystąpiło krwawienie, a test ciążowy był ujemny, to ryzyko ciąży jest praktycznie równe zero!

Dolegliwości, które Pani opisuje najprawdopodobniej związane są z zaparciami - zdarzają się dość często wśród kobiet stosujących antykoncepcję hormonalna (u 1-10% z nich). Aby zapobiegać zaparciom zalecam:
- picie co najmniej 1,5 litra wody dziennie,
- zwiększenie spożycia produktów bogatych w błonnik: warzywa, kasze,
- zwiększenie aktywności fizycznej.

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty