Zapytaj lekarza

7 4 0 , 7 5 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Pominięcie tabletki antykoncepcyjnej w ostatnim tygodniu przyjmowania

Witam, tabletki zażywam od 4 miesięcy. Zawsze stosowałam je zgodnie z zaleceniami. Niestety, podczas przyjmowania kolejnego opakowania, w ostatnim tygodniu (5 tabletek do końca) pominęłam 1 tabletkę. Zorientowałam się dopiero na 2 dzień podczas przyjmowania kolejnej o standardowej porze, dzień wcześniej (w dniu zapomnianej tabletki) odbył się stosunek. Wybrałam tabletki do końca, czyli pozostałe 4, w tym czasie dwa dni przed zakonczeniem opakowania nastąpiło krwawienie. Zrobiłam normalną 7-dniową przerwę, teraz czekam aż będę mogła rozpocząć nowe opakowanie. Czy zaistniała sytuacja, to, że jednak wystąpiło krwawienie, może zwiastować zajście w ciążę? Proszę o szybką odpowiedź.

KOBIETA ponad rok temu

Naturalne metody unikania ciąży

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Nie postąpiła Pani tak, jak zalecają producenci tabletek (proszę przeczytać ulotkę dołączoną do opakowania sowich pigułek), w związku z czym istnieje ryzyko ciąży. Proszę wykonać test ciążowy za około 2-3 tygodnie. Krwawienie podczas zażywania antykoncepcji hormonalnej spowodowane jest spadkiem stężenia hormonów we krwi spowodowanego pominięciem tabletki.  Należało pominąć 7-dniową przerwę lub zrobić 7-dniową przerwę od razu po pominięciu tabletki. W takiej sytuacji nie zaistniałoby ryzyko ciąży. Chyba najlepiej by było, gdyby zastosowała Pani dodatkową formę antykoncepcji (prezerwatywa) podczas pierwszych 7 dni zażywania pigułek z nowego opakowania.

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy