Zapytaj lekarza

7 3 6 , 5 7 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Stosowanie antydepresantów w młodym wieku

Witam. Mam pytanie dotyczace stosowania antydepresantow. Prawdopodobnie bede musiala skorzystać z tych leków po raz drugi. Na ulotce napisane jest ze u osob mlodych ktore juz raz leczyly sie antydepresantami istnieje bardzo duza szansa na wystapienie intensywnych mysli i zachowan samobojczych. Bardzo sie tego boje i odwlekam z korzystania z leków. Czy takie mysli i zachowania wystapia na 100% przy ponownym stosowanui lekow antydepresyjnych? Prosze o opinie.
KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Nerwica - kiedy warto udać się do specjalisty?

Witam
Działania uboczne leku w dużej mierze zależą
od wrażliwości osobniczej pacjenta.
Przyczyną zaburzeń depresyjnych są zarówno czynniki
biologiczne jak też psychologiczne oraz środowiskowe..
Najbezpieczniejszą metodą leczenia zaburzeń depresyjnych
jest psychoterapia. Podczas psychoterapii
leczy się nie tylko objawy choroby
ale również dociera się do przyczyny problemu
i znajduje się sposób jego rozwiązania.
Czasami wprowadza się leczenie farmakologiczne.
Zachęcam do skorzystania z psychoterapii.
Gdyby chciała Pani porozmawiać o problemie,
ewentualnie podjąć terapię to zapraszam do kontaktu.
Pozdrawiam serdecznie

Psycholog specjalizujący się w pracy z dziećmi z zaburzeniami wieku rozwojowego.
0

Witam Panią. Jak wyczuwam niepokoi Panią perspektywa ponownego brania leków. Z mojego doświadczenia z pacjentami przyjmującymi leki antydepresyjne czy inne przepisane przez lekarza, wynika że jeżeli są one zalecone przez lekarza specjalistę psychiatrę, który wnikliwie rozpoznał problem, objawy i sytuację pacjenta; leki zazwyczaj działają odpowiednio i pomagają zmagać się z objawami. Oczywiście zawsze występuje ryzyko objawów niepożądanych, ale tak jest w przypadku każdego leku. Poza tym biorąc leki przeciwdepresyjne dobrze byłoby gdyby Pani była pod kontrolą lekarza i miała możliwość kontaktu z nim, gdyby poczuła się pani gorzej lub cokolwiek zaczęło Panią niepokoić. Dodatkowo większe ryzyko pojawienia się myśli samobójczych pojawia się w przypadku, gdy pacjent powinien brać leki, a tego nie robi, ponieważ stan psychiczny może ulec pogorszeniu. Przecież leków nikt nie zapisuje bez powodu, podobnie zresztą zapewne jest u Pani.
Rozumiem Pani obawy, szczególnie że jest Pani młodą kobietą, ale zalecałabym raczej szczerą rozmowę z lekarzem o swoich wątpliwościach.
W przypadku depresji czy stanów depresyjnych często bardzo ważna i pomocna jest psychoterapia.
Pozdrawiam.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy