Zapytaj lekarza

7 3 6 , 1 3 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Stosowanie leków na depresję a spożywanie alkoholu

Dzien Dobry! Zażywam tabletki na depresje! Często zdarza mi sie ze wieczorami po pracy wypije lampkę lub dwie wina! Popijam rownież tabletkę winem! Jakie skutki uboczne moze spowodować mieszanka alkoholu z tabletkami? Dziekuje!
KOBIETA, 36 LAT ponad rok temu

Leczenie nerwicy

Szanowna Pani, skutki uboczne mogą być przeróżne (np. wzrost senności, ospałość lub przeciwnie pobudzenie, nerwowość, uszkodzenie wątroby, wzrost ciśnienia krwi) i ciężko je przewidzieć gdyż to zależy od konkretnego organizmu w jaki sposób reaguje na alkohol, procesów metabolicznych, dawki alkoholu i wielu innych czynników. Odradzałabym taką praktykę. Jeśli uczestniczy Pani w psychoterapii proszę porozmawiać o tym z terapeutą. Pani postępowanie jest bardzo ryzykowne, może doprowadzić do poważnych konsekwencji. Zatem warto byłoby jak najszybciej je zakończyć. Pozdrawiam, Monika Wysota

0

Dzień dobry!

Popijanie leków alkoholem (pomijając możliwe interakcje - a o takich informacje znajdzie Pani na ulotce swojego leku oraz u swojego lekarza psychiatry) jest poważnym sygnałem picia ryzykownego lub nadużywania alkoholu. Warto zastanowić się, czy ten problem Pani dotyczy, jaką rolę alkohol spełnia w Pani życiu. Obok farmakoterapii, drugim filarem leczenia depresji jest również psychoterapia.

Pozdrawiam!

Psycholog, seksuolog i mediator rodzinny. Członek Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy