Zapytaj lekarza

7 3 6 , 6 4 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Stosowanie leków w leczeniu psychiatrycznym

Witam mam problem otóż przyjmuje od psychiatry takie leki jak WellButrin(bupropion-Inhibitor wychwytu zwrotnego DA i NA i zażywam też Benzodiazepiny to Klonazepam i mam pytanie czy klonazepam działając na układ GABA-ergiczny z tego co mi wiadomo bupropion to stymulant a słyszałem gdzieś ,że GABA niweluje działanie stymulantów czyli w konsekwencji działania bupropionu?I czy branie BZD(KLONAZEPAM) nie wpłwywa jakoś niekorzystnie na działanie terapeutyczne bupropionu??To pytanie dla psychiatrów.
MĘŻCZYZNA, 23 LAT ponad rok temu

Leczenie choroby afektywnej dwubiegunowej

Witam,
Wellbutrin to lek przeciwdepresyjny, a nie stymulant. Nie rozumiem pomysłu na połączenie go z klonazepamem, który to jest benzodiazepiną o dość silnym potencjale uzależniającym . Nie wiem, jakie ma Pan objawy, być może jest to uzasadnione (silny lęk, ryzyko napadów drgawkowych?). Samo połączenie jest dozwolone, ale klonazepam nie powinien być stosowany dłużej niż kilka tygodni, a najlepiej odstawić go najszybciej, jak się da (ze względu na ryzyko uzależnienia).
Pozdrawiam

0

Używasz benzodiazapinę- jest to środek uzależniający do stosowania krótko- do 3 tygodni, przy dłuższym używaniu powoduje uzależnienie, zaburzenia koncentracji i uwagi,wzrasta tolerancja na lek i potrzeba przyjmowania coraz większych dawek, mogą występować objawy zespołu abstynencyjnego np. lęki, niepokój, poty, drżenie mięśniowe, lekarz powinien Cię o tym poinformować.Są to wiadomości ważne i praktyczne dla pacjenta poza podejściem "cyberfarmakologicznym".

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy