Zapytaj lekarza

7 3 6 , 6 0 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Uczucie ucisku w przełyku po zażyciu paracetamolu lub ibuprofenu

Po zażyciu paracetamolu lub ibuprofenu czuję ucisk w przełyku poniżej krtani. Jest to uczucie, tak jakby coś tam utknęło i pojawia się ono około 20-30 minut po zażyciu. Czasem, zwłaszcza po paracetamolu na skórze z tyłu głowy pojawiaj się małe guzki o nierównomiernych kształtach bez uczucia swędzenia, bólu czy pieczenia. Zrozumiałbym reakcję alergiczną ale oba środki przeciwbólowe raczej mało mają wspólnego ze sobą. Czy jest jakiś inny środek przeciwbólowy ogólnodostępny który ma inny skład chem
MĘŻCZYZNA, 35 LAT ponad rok temu

Jedzenie może zwiększać ryzyko alergii! Zobacz, na co uważać

Dietetyk kliniczny Iwona Wierzbicka mówi o tym, jakie produkty spożywcze mogą wywoływać alergie. Ryzykowne mogą być: jaja, kolorowe barwniki spożywcze i produkty paczkowane zawierające glutaminian sodu wywołujący reakcje alergiczne. Oprócz tego warzywa takie, jak bakłażany, papryka, pomidory czy ziemniaki przyczyniają się do rozszczelnienia jelita, co może wywołać róznego rodzaju alergie.

Może być pan uczulony na obie substancje czynne. Inne leki przeciwbólowe to metamizol ( pyralgina ) albo ketoprofen ( ketonal, naproxen ) może też pan spróbować tradycyjnego kwasu acetylosalicylowego ( aspiryna ). Proponuje jednak wstępnie udać się do lekarza POZ i poinformować co problemie, być może wymaga pan konsultacji u alergologa.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy