Zapytaj lekarza

7 4 2 , 7 8 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Migrenowe bóle głowy a dolegliwości nóg

Witam. Miewam bóle migrenowe głowy. Ratuję się ibupromem 400mg ostatnio Pyralgina. Po zażyciu leków przeciwbólowych na drugi, trzeci dzień zaczynają mnie boleć nogi tak jakby rosły a zwłaszcza od kolan w dół. Ból jest rozciągający, tępy. Pomaga napięcie mięśni lub siad klęczny. W tym tygodniu ratowaałem się podwójną dawką apapu i na drugi dzień też pojawił się też ból nóg. Mam wrażenie, że po ibupromie od dłuższego czasu zaczęły boleć. Co może być przyczyną ? EKG, RTG i Tomograf głowy w normie.
MĘŻCZYZNA, 32 LAT ponad rok temu

Przyczyny udaru mózgu

Udar mózgu stanowi 80 proc. wszystkich udarów i jest jednym z powikłań zatorowych chorób serca. Będąc główną przyczyną niesprawności osób po 40 roku życia, stanowi trzecią w kolejności przyczynę zgonów. O przyczynach powstawania udaru mózgu, opowiada prof. Janina Stępińska, kardiolog.

W przypadku migreny leczenie proszę pozostawić specjaliście.
Dobór leku zależy od rodzaju migreny, nasilenia bólu głowy, częstości napadów, objawów towarzyszących, innych chorób oraz skuteczności stosowanych leków.
Inne jest leczenie napadów migreny, inne migreny przewlekłej.

W doraźnym leczeniu napadów migreny najlepiej potwierdzona jest skuteczność kwasu acetylosalicylowego, ibuprofenu, naproksenu (soli sodowej), kwasu tolfenamowego oraz preparatu złożonego z paracetamolu, kwasu acetylosalicylowego i kofeiny. Dane na temat skuteczności innych niesteroidowych leków przeciwzapalnych są ograniczone lub sprzeczne.
Wg niektórych autorytetów swoiste leki przeciwmigrenowe (tryptany, dihydroergotamina, ergotamina) należy stosować u chorych cierpiących na ciężką migrenę oraz u tych, którzy nie uzyskują zadowalającej poprawy w wyniku leczenia niesteroidowymi lekami przeciwzapalnymi lub złożonymi preparatami przeciwbólowymi, składającymi się np. z kwasu acetylosalicylowego, paracetamolu i kofeiny.
Poza tym stosuje się wiele leków dodatkowych w zależności od objawów towarzyszących.

Specjalista w dziedzinie neurologii.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy