Zapytaj lekarza

7 3 9 , 9 1 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy powinnam kontynuować przyjmowanie tabletek antykoncepcyjnych?

Witam! Brałam tabletki antykoncepcyjne Cilest przez trzy miesiące, po trzecim opakowaniu lekarz przepisał mi inne tabletki Daylette. Ostatnią tabletkę z opakowania Cilest wzięłam w niedzielę, pierwszą tabletkę Daylette wzięłam przed pojawieniem się krwawienia w 26 dniu cyklu, a miesiączka pojawia mi się w 28 dniu. Czy to oznacza, że może nie pojawić się krwawienie i czy to ma wpływ na skuteczność tabletek? Co teraz zrobić, kontynuować Daylette i wziąć kolejną (drugą) tabletkę czy poczekać do wystąpienia krwawienia?

KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Jak stosować prezerwatywy?

Witam serdecznie! W przypadku wcześniejszego rozpoczęcia przyjmowania nowego preparatu możliwe jest niewystąpienie krwawienia w bieżącym cyklu. Możliwa jest również zmiana charakteru krwawienia, zwykle na mniej nasilone. W przypadku zmiany złożonego preparatu hormonalnego na inny konieczne jest przyjęcie pierwszej tabletki nowego opakowania nie później niż w ostatnim dniu przerwy. Jeśli dobrze liczę, Pani przyjęła ją w 3 dniu przerwy, a zatem skuteczność preparatu nie została obniżona. W obecnej sytuacji wskazane jest dalsze stosowanie preparatu zgodnie z ustalonym schematem. Wszelkie przerwy mogą jedynie rozregulować cykl. Pozdrawiam

Lekarz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. prof. Witolda Orłowskiego w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy