Zapytaj lekarza

7 4 0 , 9 4 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Włosy a hiperprolaktynemia

mam strasznie suche włosy i ciagle się łamią ale NIE WYPADAJĄ . czy hiperprolaktynemia może być tego przyczyną ? bo ciągle słyszałam że prolaktyna to tylko wypadanie a mi w ogóle nie wypadają.
KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Hormony a zachowanie

Witam Panią,

Hiperprolaktynemia zwiększa ryzyko wypadania włosów, podobnie jak obniżone stężenie estrogenóww. Jeśli Pani włosy się łamią i są suche to proszę zwrócić uwagę na kosmetyki, których Pani używa, ew. mogą to być efekty zbyt "agresywnego" suszenia. Polecam również sprawdzenie TSH, wyższe TSH to niekiedy bardziej suche i łamliwe włosy. Polecam również zróżnicowaną dietę, od której w dużej mierze zależy kondycja naszych włosów, ew. zakup preparatów ze skrzypem, które wzmacniają strukturę włosów.

Pozdrawiam serdecznie.

Dr n. med. Marek Derkacz

Specjalista chorób wewnętrznych, diabetolog i endokrynolog. Autor oraz współautor ponad 140 artykułów i doniesień zjazdowych. Laureat plebiscytu Lekarz Roku 2016 Dziennika Wschodniego. Członek Polskiego Towarzystwa Endokrynologicznego, Diabetologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Medycyny Rodzinnej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy