Zapytaj lekarza

7 3 6 , 7 1 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wymioty a przyjmowanie tabletek antykoncepcyjnych

Witam. Przyjmuję tabletki antykoncepcyjne, o godzinie 18.00 zażyłam przedostatnią różową tabletkę. Niestety o 19.10 wymiotowałam. Czy mam odstawić różowe tabletki ? zażyć kolejną? a jeśli nie zażywać to jutro zażyć już białą tabletkę ?
KOBIETA, 22 LAT ponad rok temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Proponuję zażyć jeszcze dziś (czyli w dniu, kiedy Pani zwymiotowała) ostatnią różową tabletkę i wybrać opakowanie do końca (wtedy pierwszy dzień przyjmowania tabletek z kolejnego blistra przesunie się o jeden, np. z piątku na czwartek). Ochrona antykoncepcyjna będzie zachowana. Alternatywą jest potraktowanie dnia z wymiotami jako pierwszego dnia siedmiodniowej przerwy.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy