Zapytaj lekarza

7 1 3 , 8 1 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy można pić kawę przy zażywaniu Xanaxu?

Witam! Od dwóch dni biorę Xanax. Lekarz przepisał mi go z powodu depresji. Czuję się po nim dobrze, ale wiem, że Xanaksu nie można długo stosować, bo uzależnia. Czy powinienem wybrać się do specjalisty po inny lek? Xanax zapisał mi internista...

ponad rok temu

Przyczyny autyzmu

Autyzm to dziecięce zaburzenie rozwojowe. Częściej występuje u chłopców niż u dziewczynek. Co jeszcze warto wiedzieć na temat autyzmu? Obejrzyj film i dowiedz się, jakie są jego przyczyny.

Mgr Kamila Drozd Psycholog
80 poziom zaufania

Witam serdecznie!

Xanax należy do leków przeciwdepresyjnych z grupy benzodiazepin. Bardzo szybko likwiduje niepokój, lęk i napięcie emocjonalne, dlatego przepisuje się go pacjentom depresyjnym, którzy dodatkowo cierpią z powodu problemów ze snem. Niestety, lek może uzależniać, dlatego terapia Xanaxem powinna przebiegać pod okiem lekarza. Nie wolno samemu decydować o dawce ani radykalnie i zbyt szybko odstawić środka, gdyż mogą pojawić się nieprzyjemne objawy abstynencyjne. W czasie przyjmowania Xanaxu nie wolno spożywać alkoholu, gdyż etanol wzmaga działanie leku. W ulotce do leku nie ma doniesień jakoby kawa i zawarta w niej kofeina wchodziła w interakcję z lekiem i modyfikowała jego działanie, niemniej jednak niektórzy pacjenci leczący się Xanaxem relacjonują, że podczas kuracji tym lekiem musieli ograniczyć picie kawy albo całkowicie z niej zrezygnować, bo po połączeniu kawa + Xanax źle się czuli. Myślę, że zależy to od indywidualnego przypadku. Oczywiście lekarz internista miał prawo przepisać Panu leki antydepresyjne, ale jeżeli cierpi Pan na depresję, najlepiej, by udał się Pan do psychiatry. Ponadto, powinien Pan być pod stałą kontrolą psychiatryczną, wówczas lekarz mógłby reagować na niepokojące sygnały i ewentualnie decydować o zmianie dawki środka przeciwdepresyjnego czy zmianie leku. Zachęcam Pana do konsultacji u psychiatry. Na własną rękę nie wolno Panu odstawić leków. Odsyłam Pana do artykułów zamieszczonych w naszym serwisie:

http://portal.abczdrowie.pl/odstawienie-lekow-przeciwdepresyjnych
http://portal.abczdrowie.pl/srodki-antydepresyjne
http://portal.abczdrowie.pl/antydepresanty
http://portal.abczdrowie.pl/uzaleznienie-od-benzodiazepin
http://portal.abczdrowie.pl/leczenie-depresji

Pozdrawiam i życzę powodzenia!

Psycholog społeczny, autorka wielu publikacji dotyczących rozwoju osobistego oraz warsztatów z doradztwa zawodowego i komunikacji międzypłciowej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy