Zabezpieczenie przy zmianie tabletek

Przez 3 miesiace bralam tabletki antykoncepcyjne K*********, miedzy drugim i trzecim opakowaniem nie zrobilam przerwy - wzielam dwa opakowania po kolei. Od samego początku stosowania tabletek źle się czułam, brzuch bolał, o piersiach nie wspomnę - masakra... W połowie trzeciego opakowania pojawiły się brązowe plamienia, dość obfite i brzuch bolał jak podczas okresu. Teraz skończyłam trzecie opakowanie, jestem w trakcie 7-dniowej przerwy i mam nowe tabletki N******** i zastanawiam się, czy jeśli wezmę je po tej przerwie, to czy będę zabezpieczona od pierwszej tabletki, czy nie? Słyszałam gdzieś, że przy zmianie tabletek lepiej nie robić przerwy miedzy ostatnim opakowaniem starych a pierwszym nowych tabletek, ale zrobilam ją, myślac, że plamienie zniknie po krwawieniu z odstawienia i nadal mam taką nadzieję.
ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam serdecznie!
Zamiana preparatów dwuskładnikowych nie wpływa na schemat przyjmowania tabletek. Z tego też względu po zakończeniu przerwy należy rozpocząć nowy bliser nowego preparatu. Przy takim postępowaniu nie osłabi Pani skuteczności tabletek, dlatego też nie będzie potrzeby stosowania dodatkowych metod zabezpieczenia.
Pozdrawiam.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty