Zapytaj lekarza

7 3 7 , 1 6 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zaburzenia błędnika, wyciek z piersi, przytycie, nieregularne miesiączki i problemy ze skórą a hormony

Mam niecałe 20 lat. Od 2 lat choruję na zaburzenia błędnika. Brałam różne leki np.metoclopramidum.Po nim miałam wycieki z piersi, przytyłam 15 kilogramów w ciągu pół roku. Od kilkunastu miesięcy mam nieregularne miesiączki. Zdarzają się wahania do 8 dni. Poza tym mam problem ze skórą. Trądzik, zaskórniki, rozszerzone pory, mało elastyczna skóra. Rozdwajają mi się paznokcie. Moje pytanie: czy może to być spowodowane hormonami?Jest sens udać się z tym do lekarza?Jakiego?
KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu

Problemy hormonalne kobiet

Witam,

Proszę udać się do endokrynologa, zleci odpowiednie badania i coś doradzi. Metoclopramid zwiększał Pani stężenie prolaktyny, dlatego miała Pani wyciek wydzieliny z piersi. Koniecznie należy Panią zbadać oraz wykonać badania hormonalne, aby wyjaśnić przyczynę Pani dolegliwości.

Pozdrawiam serdecznie.

Marek Derkacz

Specjalista chorób wewnętrznych, diabetolog i endokrynolog. Autor oraz współautor ponad 140 artykułów i doniesień zjazdowych. Laureat plebiscytu Lekarz Roku 2016 Dziennika Wschodniego. Członek Polskiego Towarzystwa Endokrynologicznego, Diabetologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Medycyny Rodzinnej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy