Zapytaj lekarza

7 4 2 , 4 4 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ryzyko ciąży po chwilowym odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych

Zażywałam tabletki Daylette przez kilka miesięcy. Po skończonym blistrze odstawiłam, ponieważ rozstałam się z chłopcem. Przez miesiąc nie zażywałam antykoncepcji. Dostałam okres i pogodziłam sie z chłopcem, wiec zaczęłam brać Daylette w 3. dniu cyklu. W ulotce jest napisane, że ochrona następuje po 7 tabletce, ja współżyłam "do końca" już przy drugiej. Jaka jest możliwość zajścia w ciążę? Czy tabletki zmieniają czas jajeczkowania?

KOBIETA, 36 LAT ponad rok temu

Witaminy w ciąży

Witam! W opisanej sytuacji istnieje możliwość zapłodnienia. Trudno ocenić ryzyko, ale jest ono realne w związku z chwilowym odstawieniem tabletek oraz stosunkiem w pierwszym tygodniu stosowania antykoncepcji (w sytuacji gdy ochrona miała się pojawić dopiero po 7 dniach). Dwuskładnikowa antykoncepcja hormonalna w swoim działaniu ma na celu m.in. zahamowanie owulacji (nie zmieniają jej terminu), jednakże w przypadku nieregularnego stosowania ten cel może nie zostać osiągnięty i może dojść do owulacji. W związku z tym tuż przed rozpoczęciem następnego opakowania należy wykonać test ciążowy (powinien być wiarygodny). W przypadku wyniku negatywnego można kontynuować antykoncepcję, natomiast w przypadku wyniku pozytywnego nie należy zaczynać nowego opakowania, ale zgłosić się do ginekologa. Pozdrawiam serdecznie!

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy