Zapytaj lekarza

7 4 0 , 9 6 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Brak krwawienia po antybiotyku podczas stosowania antykoncepcji hormonalnej

11 dni temu uprawiałam stosunek przerywany(biorę tabletki anty, ale brałam równiez antybiotyk o czym kompletnie zapomniałam i dlatego ten stosunek przerywany). Powinnam dzisiaj lub jutro dostać krwawienie z odstawienia, a jego brak jak na razie. Dziś rano zrobiłam test i wyszedł negatywnie, czy to możliwe, że jednak mogę być w ciąży? Dodam też, że ostatnio zmieniłam tryb żywienia i uprawiam więcej sportu, czy to może mieć wpływ na okres?
KOBIETA ponad rok temu

Wyleczalność opryszczki narządów płciowych

Lek. Magdalena Pikul
82 poziom zaufania

Witam!
Równoległe stosowanie antybiotyków (nie podała Pani jaki konkretnie zażywała) może obniżać skuteczność działania antykoncepcyjnego tabletek. Podczas stosowania antybiotyków(zwiększających aktywność enzymów wątrobowych) równolegle z doustnymi środkami antykoncepcyjnymi w terminie krótszym niż tydzień, należy zarówno w czasie ich przyjmowania, jak i przez 7 dni po odstawieniu stosować dodatkowe metody antykoncepcyjne - najczęściej po prostu prezerwatywę (antybiotyk może spowalniać metabolizm leków antykoncepcyjnych). Oczywiście prawdopodobieństwo zajścia w ciążę podczas zażywania antybiotyku jest małe, ale zawsze należy się z nim liczyć. Istotne znaczenie ma faza cyklu, podczas której zażywała Pani antybiotyk, a więc prawdopodobnie była to faza „lutealna”.
Zmiana stylu życia może mieć również wpływ na opóźnienie miesiączki.
W przypadku opóźniania się wystąpienia krwawienia dłużej niż 7 dni proszę zrobić test ciążowy.

W trakcie specjalizacji z pediatrii w Szpitalu Wojewódzkim Nr 2 w Rzeszowie, interesuje się pediatrią i neonatologią.
0
Lek. Izabela Ławnicka
82 poziom zaufania

Witam!
Niestety w opisie nie podała Pani informacji jaki konkretnie antybiotyk Pani zażywała. Proszę bowiem pamiętać, że nie wszystkie antybiotyki obniżają skuteczność antykoncepcyjną tabletek hormonalnych. Ze względu jednak to fakt, że był to stosunek przerywany, ryzyko ciąży jest znacznie mniejsze. Ponieważ wynik testy ciążowego jest negatywny, proszę cierpliwie poczekać na krwawienie. Jak najbardziej mogło się ono przesunąć ze względu na zmiany dotyczące aktywności fizycznej i sposobu odżywiania.
Gdyby krwawienie jednak nie wystąpiło, proszę powtórzyć test ciążowy.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy