Zapytaj lekarza

7 3 9 , 9 8 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co jeśli zaczęłam nowy cykl brania tabletek antykoncepcyjnych o jeden dzień za późno?

Witam. Zaczęłam nowy cykl brania tabletek antykoncepcyjnych o jeden dzień za późno. Tydzień od czasu wzięcia pierwszej tabletki nowego cyklu i przez kilka kolejnych dni kilkakrotnie współżyłam z chłopakiem. Czy tabletki zachowały swoją skuteczność ? Wytryski odbywały się poza pochwą. Czy jeśli zajdę w ciążę jest zagrożenie dla zdrowia dziecka? Bardzo się boję. Proszę o odpowiedź.    

KOBIETA ponad rok temu

Naturalne metody unikania ciąży

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Przedłużenie przerwy do ośmiu dni może się zakończyć owulacją, dlatego należy przyjąć, że przez pierwszy tydzień obecnego blistra nie była Pani zabezpieczona przed ciążą. Można wykonać test ciążowy w przerwie, jeśli podejrzewa Pani, że nasienie partnera mogło się dostać do dróg rodnych, lub jeśli wystąpi krwawienie w nietypowym schemacie. W razie stwierdzenia ciąży należy przerwać stosowanie tabletek. Na szczęście w większości przypadków, gdy kobieta stosowała tabletki antykoncepcyjne w początkowym okresie ciąży, nie dochodzi do żadnych powikłań u dziecka.

Pozdrawiam serdecznie!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy