Co mogą sugerować moje częste zawroty głowy?

Witam, od niedawna odczuwam częstę utrzymujące się zawroty głowy, powodują u mnie zakłopotanie i dziwne uczucię.. takiej nie wygody, uczucie zamieszania wewnątrz głowy, ciężko mi skupić wzrok na czym kolwiek podczas ich trwania tak jakby możg nie nadążał za obrazem, zapytałem się partnerki czy mam ocząpląs ale powiedziała że oczy wyglądają wporządku, co ciekawe nie odczuwam przy nich braku równowagi, mogę podczas ich występowania bez problemu stać na jednej nodzę z zamkniętymi oczami lub chodzić po prostej linii. Mam zdjagnozowaną depresje, leczę się na żołądek (refluks) i jestem dość hipochondryczny, samo uczucię ich występowania mi doskwiera przez nie czuję się nie obecny. Boję się że to coś neurologicznego ale to jedyny objaw z tego
MĘŻCZYZNA, 21 LAT 2 miesiące temu

Pierwsza pomoc przy napadzie padaczkowym

Szanowny Panie,

Warto przyjrzeć się bardziej szczegółowo zgłoszonym przez Pana objawom. Mimo, że napisał Pan sporo, nie znajduję w Pana opisie innych objawów - czy zauważył Pan o jakiej porze dnia zawroty głowy występują najczęściej? Czy towarzyszą im inne objawy, np. nudności, bóle głowy? Czy depresja była diagnozowana wcześniej a zawroty głowy pojawiły się już po tej diagnozie? Również ważne byłoby doprecyzowanie co oznacza, że "mózg nie nadąża za obrazem". W razie występowania innych objawów, należy zwrócić się do lekarza rodzinnego, który skieruje Pana do neurologa i zleci pogłębione badania w celu wykluczenia przyczyn neurologicznych.

Wg badań u ok. 10–15% chorych na depresję i zaburzenia lękowe zawroty głowy mogą mieć charakter psychogenny, a u ich podłoża leżą zaburzenia sfery emocjonalnej, głównie lęk i depresja. Napisał Pan o zdiagnozowanej depresji. Ale czy ona jest leczona? Jeżeli tak, proszę poinformować lekarza prowadzącego o tych objawach, może potrzeba zmodyfikować leczenie.

I ponad wszystko myślę, że konsultacja z psychoterapeutą również ma w Pana przypadku uzasadnienie. Wszak wiele problemów zgłaszanych przez pacjentów ma swoje emocjonalne podłoże. Terapia przynosi wówczas niepomierne efekty. Życzę Panu ustąpienia objawów, podjęcia działań na rzecz powrotu do pełni zdrowia i czerpania radości z życia :)

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty