Zapytaj lekarza

7 4 0 , 1 9 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co znaczy ta bezsenność przy stosowaniu Seronilu?

Mam 22 lata. Od 2 miesięcy przyjmuje seronil 40 mg, kiedyś brałem doraźnie estazolam, teraz bezsenność znowu wróciła. Na ulotce czytałem, ze nie powinno sie brac estazolamu i fluoeksytyny razem. Co to znaczy ? Czy jak wezmę na noc jedna albo pół tabletki estazolamu to czy cos moze mi sie stać ?
MĘŻCZYZNA, 22 LAT ponad rok temu

Pierwsze objawy autyzmu

Autyzm to dziecięce zaburzenie rozwojowe. Częściej występuje u chłopców niż u dziewczynek. Sprawdź, co jeszcze warto wiedzieć na temat autyzmu. Obejrzyj film i dowiedz się, jakie są jego pierwsze objawy.

Witam Pana
Każdy lek może wywołać działania uboczne,
co w dużej mierze zależy też od wrażliwości
osobniczej pacjenta.
W przypadku zażywania fluoksetyny (seronil) również
należy liczyć się ze skutkami ubocznymi,
np. takimi jak bezsenność, lęki itd.
Poniżej zamieszczam link do ulotki tego leku
https://www.doz.pl/leki/p3826-Seronil

Jeżeli zaś chodzi o leczenie zespołów depresyjnych,
to nie można ich wyleczyć samymi środkami farmakologicznymi.
Doraźnie, gdy choroba jest zaawansowana
i chory nie jest w stanie funkcjonować, konieczne
jest stosowanie środków farmakologicznych.
Leczenie farmakologiczne, tzn. środki uspokajające,
obniżające napięcie, czasem antydepresanty
o dodatkowym działaniu tłumiącym lęk sprawiają,
że lęki i inne dolegliwości stają się łatwiejsze do zniesienia.
Powinien Pan jednak wiedzieć, że leczenie
farmakologiczne nie leczy Pana dolegliwości
i nie rozwiązuje Pana problemów,
jedynie tłumi objawy.
Aby skutecznie i bezpiecznie wyleczyć zaburzenia depresyjne,
należy dotrzeć do źródła problemu i na tej podstawie
opracować właściwą metodę terapii.
Zachęcam Pana do podjęcia psychoterapii.
Podczas psychoterapii leczy się nie tylko objawy
zaburzeń depresyjnych, ale również dociera się
do przyczyny problemu i znajduje się sposób jego rozwiązania.
Gdyby chciał Pan porozmawiać ze mną o problemie,
to zapraszam do kontaktu.
Istnieje możliwość konsultacji online,
np. za pośrednictwem komunikatora Skype.
Pozdrawiam serdecznie

Hanna Markiewicz
psycholog
konsultacje@psycholog24online.pl
http://psycholog24online.pl

Psycholog specjalizujący się w pracy z dziećmi z zaburzeniami wieku rozwojowego.
0

Dzień dobry,

ogólnie nie ma większych przeciwwskazań do łączenia fluoksetyny (seronil) z estazolamem.
Należy jednak pamiętać, iż estazolam jest lekiem o potencjale uzależniajacym, ma też dość długi okres półtrwania- wiec dosyć długo utrzymuje się we krwi- stąd ryzyko kumulacji tego leku w organiźmie.
Zalecałbym konsultację z lekarzem i ewentualnie dobranie bardziej bezpiecznego, nieuzalezniającego preparatu nasennego

pozdrawiam
lek. Seweryn Segiet
gabinetspectrum.pl

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy