Co zrobić przy pominięciu 2 pigułek w pierwszym tygodniu?

Witam, 22 listopada rozpoczęłam przyjmowanie kolejnego opakowania pigułek (biorę regularnie od 5 lat). 28 i 29 listopada zapomniałam o pigułkach... (ciężki weekend). Gdy zorientowałam się, w poniedziałek, tj. 30 listopada, zażyłam najpierw te 2 zapomniane, a kilka godzin później jeszcze tę właściwą (podejrzewam, że nie było to dobre posunięcie). Dodam, że pojawiło się plamienie. Nie bardzo wiem, co robić... Czy powinnam odstawić teraz tabletki i wyrzucić pozostałe, zrobić 7-dniową przerwę i zacząć kolejne opakowanie? Czy dokończyć opakowanie i nie robiąc przerwy zacząć kolejne? Jak wygląda w chwili obecnej skuteczność antykoncepcji?

KOBIETA, 28 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Rzeczywiście nie postąpiła Pani właściwie. Plamienie, które się pojawiło prawdopodobnie świadczyło o spadku stężenia hormonów we krwi - na skuteczność antykoncepcyjną leku nie ma co liczyć. Najlepiej by było, gdyby przestała Pani przyjmować tabletki przez kolejny cykl (zabezpieczając się dodatkowo), poczekała na wystąpienie miesiączki (może to potrwać nieco dłużej niż zwykle) i w pierwszym jej dniu rozpoczęła nowe opakowanie (antykoncepcja skuteczna od pierwszego dnia).

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty