Zapytaj lekarza

7 4 0 , 5 9 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Pominięta tabletka antykoncepcyjna w 3 tygodniu cyklu

Witam,  Tabletki biorę od ponad 2 lat. Mam 24 lata. Zapomniałam tabletki w 3 tygodniu, była to 3 tabletka od końca opakowania. Kiedy się zorientowałam wzięłam tą pominięta i kolejną. Teraz została mi ostatnia tabletka i nie wiem co zrobić? 7dniowę przerwę, kiedy skończę to opakowanie, czy rozpocząć nowe opakowanie bez przerwy? Na początku tego cyklu popełniłam już błąd, wzięłam przez pomyłkę 2 tabletki. Okazało się, że jednak nie zapomniałam o żadnej tabletce ale zanim się zorientowałam już było za późno i przyjęłam dwie naraz.   Wiem, że to nie stanowi problemu, kończę i zaczynam cykl o jeden dzień wcześniej. Ale co zrobić w związku z tym wczorajszym pominięciem? Dodam, że w 2 dni przed pominięciem odbyłam stosunek. Z ulotki wynika żeby nie robić przerwy ale czy te 2 pigułki wzięte wcześniej omyłkowo naraz mają jakieś znaczenie? Czy stosunek sprzed pominięcia będzie bezpieczny jeśli połączę opakowania? Wysyłam tą wiadomość już trzeci raz, bo nie pojawiła się wiadomość z informacją, że moje pytanie zostało dodane do kolejki, więc nie wiem czy robię wszystko jak należy.  Proszę o szybką odpowiedź  

KOBIETA, 24 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

W przypadku wybrania postępowania, iż po w 3 tygodniu - po zapomnieniu tabletki, przyjmuje się najszybciej, nawet 2 na raz. W dalszej kolejności należy rozpocząć przyjmowanie tabletek z następnego opakowania od razu po dokończeniu aktualnego, czyli bez 7-dniowej przerwy między opakowaniami. Krwawienie z odstawienia wystąpi u Pani po dokończeniu drugiego opakowania, ale w dniach przyjmowania tabletek może pojawić się plamienie lub krwawienie

Jeśli zapomniała Pani o zażyciu tabletek i w czasie pierwszej przerwy w ich przyjmowaniu nie wystąpiło spodziewane krwawienie, może być Pani w ciąży. Przed rozpoczęciem następnego opakowania preparatu powinna Pani skontaktować się ze swoim lekarzem. 

Poprzednia pomyłka nie ma wpływu na obecną sytuację. Jednak należy pamiętać, że są to leki hormonalne i nie mają one obojętnego wpływu na organizm kobiety. Ich regularne przyjmowanie jest bardzo ważne. Nie tylko może spowodować ich nieskuteczność, ale też może wywołać zaburzenia hormonalne.

Serdecznie pozdrawiam

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy