Zapytaj lekarza

7 3 7 , 1 6 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy fakt, że wymiotowałam kilka godzin po przyjęciu tabletki, ma jakiś wpływ na stosunek odbyty przed?

Mam pytanie, czy fakt, że wymiotowałam (ok. 4 godzin od wzięcia tabletki), ma wpływ na stosunek odbyty przed tym wydarzeniem? Wzięłam 5. tabletkę z blistra, kochałam się z moim chłopakiem w czwartek rano, wieczorem ok. 19.30 normalnie wzięłam tabletkę, ale od 24.00 wymiotowałam. Czy fakt, że tabletka mogła zostać wydalona, ma jakiś wpływ na stosunek odbyty przed? Proszę o odpowiedź.

KOBIETA ponad rok temu

Jak stosować prezerwatywy?

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Po pierwsze, wymiotowała Pani 4,5 godziny po zażyciu tabletki, więc jest jednak szansa, że zdążyła być ona wchłonięta w przewodzie pokarmowym. Po drugie, plemniki żyją w drogach rodnych kobiety jakiś czas (około 72 godzin), jednak najprawdopodobniej dojrzała komórka jajowa nie pojawi się w Pani jajowodach tuż po zwymiotowaniu  tabletki. Trochę czasu minie zanim poziom  hormonów zawartych w tabletkach antykoncepcyjnych we krwi spadnie, komórka jajowa dojrzeje i będzie gotowa do zapłodnienia. Dlatego wydaje mi się, że w tej sytuacji prawdopodobieństwo zajścia w ciążę jest małe. Proszę dalej zażywać tabletki, jednak powinna Pani do końca cyklu dodatkowo zabezpieczać się, np. używać prezerwatywy

Tak czy owak, przed rozpoczęciem kolejnego opakowania tabletek antykoncepcyjnych należy wykluczyć ciążę – wykonując test ciążowy lub podczas wizyty u ginekologa.  

Pozdrawiam!
 

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy