Czy jest ryzyko, że tabletki nie zachowały skuteczności?

Witam, w poniedziałek rozpoczęłam nowe opakowanie tabletek antykoncepcyjnych. We wtorek zachorowałam na grypę żołądkowa i jakieś 2h po zażyciu tabletki wystąpiły u mnie odruchy wymiotne, jednak wymioty były bardzo niewielkie. Mocniejsze wystąpiły dopiero o 5 nad ranem ale to już było około 8 h po zażyciu tabletki. Czy jest ryzyko że tabletki nie zachowały skuteczności? Dodatkowo dziś około 2,5 h po zażyciu tabletki wystąpiła nie tyle co biegunka a luźny stolec. Czy zażyć kolejna tabletkę? Dodam, że we wtorek po znikomych wymiotach nie zazylam drugiej tabletki
KOBIETA, 22 LAT 3 miesiące temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam serdecznie,

same odruchy wymiotne nie zaburzą działania doustnej antykoncepcji hormonalnej. Nie wiemy jednak, co dokładnie kryje się pod pojęciem "niewielkie wymioty", więc ciężko jest nam wydać opinię na ten temat.

Generalnie każde wymioty, które wystąpiły do trzech, czterech godzin od przyjęcia tabletki antykoncepcyjnej, wymagają przyjęcia dodatkowej tabletki. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, że tabletka nie wchłonęła się do końca, co może spowodować obniżenie skuteczności.

Jeśli zaś chodzi o jednorazowy luźny stolec, to nie będzie on miał wpływu na działanie pigułek. Inaczej by było w przypadku biegunki.

Odpowiedzi ekspertów na podobne pytania umieszczamy poniżej:

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/wymioty-po-przyjeciu-tabletki-daylette,

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/grypa-zoladkowa-a-tabletki-antykoncepcyjne,

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/luzne-stolce-po-stosowaniu-tabletek-antykoncepcyjnych-novynette.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty