Zapytaj lekarza

7 4 3 , 0 4 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy lek Xanax może powodować senność?

Wiem, że Xanax (alprazolam) to triazolowa pochodna benzo-1,4-diazepin. Lekarz psychiatra przepisał mi, żebym się doraźnie pozbył nerwów. Mam pytanie czy ten lek usypia tak samo mocno jak np. estazolam czy zolpidem? Czy można wziąc dawke 0,5mg bezpiecznie w ciągu dnia i nie być sennym. Czy mogę wziąć alprazolam i popić kawą i do tego energetykiem? Żeby nie być nerwowym ale w stanie normalnie funkcjonować?
MĘŻCZYZNA, 22 LAT ponad rok temu

Pobyt na oddziale psychiatrycznym

Jest to lek uzależniający, powoduje zaburzenia pamięci, można go brać w małej dawce, ale krótko- do 3 tyg., jeżeli wymagana jest dłuższa pomoc od leków, to należy zmienić lek na nie uzależniający chemicznie, nie należy łączyć leków z alkoholem i napojami energetyzującymi.

0

Lek ten może usypiać, nie należy prowadzić po nim pojazdów, łączyć leków z pobudzającymi napojami. Proszę pamiętać o ryzyku uzależnienia się przy stosowaniu benzodiazepin dłuższym niż 4 tygodnie.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy