Zapytaj lekarza

7 3 9 , 9 3 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy mogę zmniejszyć dawkę Xanaxu?

Witam. Od pewnego czasu zażywam Xanax 0,25 mg trzy razy dziennie. Czy mogę zmniejszyć dawkę o 0,5 tabletki co kilka dni? Czy nie będę odczuwać objawów abstynencyjnych?
KOBIETA, 23 LAT ponad rok temu

Rozpoznanie choroby afektywnej dwubiegunowej

Należy tak zmniejszać, żeby organizm tego nie zauważył, być może tylko o 1/4 co tydzień. Najlepiej jednak skontaktować się w tej sprawie ze specjalistą. Xanax (alprazolam) to lek, który ma bardzo silne właściwości uzależniające. Należy do grupy tzw. benzodiazepin. Uzależnienie od benzodiazepin, które zajmuje czwarte miejsce pod względem częstości występowania (po nikotynie, alkoholu i kanabinolach) jest bardzo rozpowszechnione. Uzależnienie może rozwinąć się już po 2-3 miesiącach systematycznego zażywania dawek terapeutycznych benzodiazepin, a u niektórych osób nawet wcześniej. Z tego powodu należy być wyjątkowo ostrożnym przyjmując leki z tej grupy. Ponieważ wszystkie pochodne benzodiazepiny posiadają właściwości uzależniające, Rada Europy już w 1990 roku ostrzegała, że nie należy ich stosować dłużej niż przez 4 tygodnie.
Jeżeli otrzymała Pani Xanax w ramach leczenia nerwicy to powinna Pani wiedzieć, że same leki nie wyleczą nerwicy. Po całkowitym odstawieniu Xanaxu proponuję poszukać dobrej psychoterapeutki tzn. takiej, która posiada certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego lub Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy