Zapytaj lekarza

7 4 0 , 0 5 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy mogę się napić alkoholu w rozsądnej ilości stosując lek od psychiatry?

Witam. Czy mogę się napić alkoholu w rozsądnej ilości stosując lek od psychiatry o nazwie Anafranil SR 75 mg ?. W ulotce tego leku jest tylko napisane "łączenie leku z alkoholem może powodować senność" nie ma nic napisane że nie wolno go łączyć. Proszę o pomoc.
MĘŻCZYZNA, 27 LAT ponad rok temu

Przyczyny udaru mózgu

Udar mózgu stanowi 80 proc. wszystkich udarów i jest jednym z powikłań zatorowych chorób serca. Będąc główną przyczyną niesprawności osób po 40 roku życia, stanowi trzecią w kolejności przyczynę zgonów. O przyczynach powstawania udaru mózgu, opowiada prof. Janina Stępińska, kardiolog.

Łączenie leków psychotropowych z alkoholem nie jest wskazane z kilku powodów. Między innymi dlatego, że zmienia się tolerancja na alkohol. Może się okazać, że po wypiciu nawet małej jego ilości będzie poczucie znacznego upojenia i złe samopoczucie dnia następnego. Mogą pojawić się zaburzenia lękowe, wahania nastroju. Zdarza się także, że występują zaburzenia zachowania, włączając w to agresję i autoagresję. Poza tym, alkohol wpływa na metabolizm wątrobowy a to tam większość leków jest eliminowana z organizmu. Do leków, których bezwzględnie nie wolno łączyć z alkoholem należą leki nasenne i uspokajające z grupy benzodiazepin. W przypadku pozostałych jest to zdecydowanie odradzane. Wypicie niewielkiej ilości alkoholu nie powinno się znacznie odbić na Pańskim zdrowiu jednak proszę pamiętać, że zawsze ponosi Pan pewne ryzyko ewentualnych działań niepożądanych.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy