Wzrost ryzyka raka piersi w HTZ

Szanowna Pani, gdyby zechciała Pani zadać sobie trud zapoznania się z ulotką informacyjną preparatu Qlaira, to jasno odczytać w niej można zdanie mówiące o tym, że jednym z wielu przeciwwskazań do stosowania tego preparatu antykoncepcyjnego jest obecność migreny w wywiadzie. Poza migreną preparat ten jest szczególnie niebezpieczny przy podwyższonym ryzyku chorób zakrzepowo-zatorowych. Należą do nich zarówno stany zapalne żył kończyn, jak i jeszcze bardziej groźne dla życia: udar mózgu, zawał serca, czy zatorowość płucna. Ryzyko tych schorzeń wzrasta w okresie menopauzy i wskazywałoby na celowość wykonania badań układu krzepnięcia krwi w kierunku wykluczenia tzw. trombofilii. Nadkrzepliwość krwi prowadząca do powikłań zakrzepowo-zatorowych gdy ma charakter wrodzony jest trombofilią. W przypadku napadu migreny, zwłaszcza z aurą, który też może sprowokować stosowanie preparatu antykoncepcyjnego, przy obecności trombofilii lub nadkrzepliwości nabytej łatwiej dochodzi do powstania zakrzepu, a w konsekwencji - udaru mózgowego bądź TIA ( przejściowego napadu niedokrwiennego mózgu ). Pierwszoplanowe ryzyko zażywania preparatu Qlaira, to jednak nawrót napadów migrenowych trudnych do opanowania jakimkolwiek leczeniem przeciwmigrenowym.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty