Zapytaj lekarza

7 3 7 , 1 0 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy można schudnąć 15 kg w dwa miesiące?

Cześć! Nazywam się Justyna, mam 15 lat, 172 cm wzrostu i ważę 75 kg. Jeszcze półtora miesiąca temu ważyłam 85 kg. Mimo utraty wagi nadal czuję się gruba, a efektów nie widać. Ćwiczę jakieś 3 razy dziennie po 30-40 minut. Wykonuję przeróżne ćwiczenia typu: unoszenie nóg, brzuszki, przysiady, skakanie na skakance, 20 km jazdy na rowerku, taniec, bieganie... Mimo to mam grube nogi i fałdki na brzuchu. Już sama nie wiem, co robić. Dziennie jem jakieś 300-600 kalorii. Jem dużo pomidorów, paprykę, szynkę, piję mleko - staram się odżywiać zdrowo. Nie chciałabym też mieć efektu jo-jo. Proszę o jakąś poradę. Z góry dziękuję!

KOBIETA, 15 LAT ponad rok temu

Dieta odchudzająca dla cukrzyka

Czy osoba cierpiąca na cukrzycę może być na diecie odchudzającej? Dowiedz się tego z naszego filmiku. Zapoznaj się z wypowiedzią eksperta - diabetologa prof. Władysława Kornafela.

Witam

Twoje BMI wynosi 25,42. Na siatce centylowej jest to okolica 97 centyla. Od 97 centyla rozpoznaje się otyłość.
W chwili obecnej masz nadwagę, ale niewiele brakuje do otyłości.
W jaki sposób udało Ci się schudnąć 10kg?
Stosowałaś dietę na własną rękę? Jaka była to dieta?
300-600 kcal to ZDECYDOWANIE ZA MAŁO!
Nie odchudzasz się, Ty się głodzisz!
Zapotrzebowanie na energię dla Twojej płci i wieku wynosi 2400 kcal.
Aby chudnąć fizjologicznie, powinnaś spożywać 1000 kcal mniej, czyli 1400 kcal.
Zalecam także, aby Twoją dietę prowadził wykwalifikowany dietetyk.
Nie powinnaś odchudzać się na własną rękę.

Odnośnie zasad zdrowego żywienia:
Piramidę Zdrowego Żywienia dla dzieci i młodzieży znajdziesz pod adresem:
http://www.izz.waw.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Ite... dzieci
 Zalecałabym  spożywanie 5 posiłków dziennie:
- śniadanie, obiad, kolacja jako posiłki główne, o większej kaloryczności,
- II śniadanie, podwieczorek - mniejsze, o mniejszej kaloryczności, w formie przekąsek.
Ostatni posiłek zalecałabym na 2-3 godziny przed snem.
Przynajmniej 1 posiłek powinien być ciepły. Nie można zapominać o śniadaniu.
Posiłki powinny być spożywane w spokoju, powoli. Należy dokładnie żuć każdy kęs. Od stołu dobrze jest odejść z niedosytem – uczucie sytości pojawia się dopiero po pewnym czasie.
Pozdrawiam

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy