Zapytaj lekarza

7 3 6 , 6 6 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy przyjmując lek zawierający Doksycyklinę można wykonać badanie TK z kontrastem?

Witam Państwa serdecznie, 2 dni temu zdiagnozowano u mnie boreliozę (według diagnozy - wczesne stadium chociaż rumień przybrał już na rozmiarach). Jestem w trakcie antybiotykoterapii - przyjmuję 2x dziennie doxycyclinum TZF. Swego czasu miałem małe problemy z pamięcią i przyjmowałem lek memotropil (w tej chwili nie przyjmuję ponieważ sądziłem, że ten lek mógł spowodować właśnie wspomniane zmiany skórne). Również w związku z tymi pamięciowymi problemami otrzymałem skierowanie na profilaktyczne badanie TK głowy, które niestety już raz musiałem przełożyć. Chciałbym Państwa zapytać - czy w trakcie przyjmowania leku zawierającego doksycyklinę mogę przejść bez obaw badanie TK z kontrastem? W dniu badania wypada 12 dzień z 20 dniowego cyklu przyjomowania antybiotyku (docelowo cykl ma trwać 28 dni lecz po 20 mam odbyć kontrolę sprawdzającą reakcję na lek). Chodzi mi nie tylko o to czy sam wynik badania TK nie będzie w jakimś stopniu "zakłócony" lub o interakcję ze środkiem kontrastującym, ale czy nie będzie to miało negatywnego wpływu na sam przebieg i skuteczność leczenia boreliozy. Zadałem to pytanie lekarzowi prowadzącemu i zostałem poinformowany, że lepiej byłoby chyba przełożyć lecz nie była to zdecydowana odpowiedź. Niestety czas oczekiwania w przypadku przełożenia badania i wizyty u neourologa jest dosyć duży stąd próba zasięgnięcia dodatkowej porady. Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
MĘŻCZYZNA, 31 LAT ponad rok temu

Negatywne skutki palenia u kobiet w ciąży

redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy