Zapytaj lekarza

7 4 2 , 2 9 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy skutki uboczne antykoncepcji ustąpią po pewnym czasie?

Dzień dobry, ze względu na torbiel wątrobową zmieniłam antykoncepcję z tabletek na plastry Evra. Plaster nakleiłam 2 dni temu i od tego czasu mam mdłości , mocny ból głowy, kołatanie serca. Czy w takim razie powinnam zdjąć plaster, czy te skutki uboczne ustąpią po jakimś czasie?
KOBIETA, 24 LAT około miesiąca temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,

plastry Evra, tak jak każdy lek, mogą wywoływać skutki uboczne.

Do najczęstszych działań niepożądanych zalicza się bóle głowy, tkliwość piersi oraz nudności. Równie często pojawiają się zawroty głowy, zmiany w cyklu miesiączkowym, migreny, upławy, zmiany skórne, bóle piersi, biegunki, wymioty, bóle brzucha, zaburzenia nastroju czy drożdżakowe zapalenia pochwy. Kobiety narzekają na przyrost masy ciała oraz ciągłe uczucie zmęczenia.

W związku z powyższym bóle głowy i mdłości, które Pani odczuwa to najbardziej typowe skutki uboczne występujące u największej liczby osób. Niepokojące wydaje się kołatanie serca, gdyż według ulotki, nieregularne lub przyspieszone bicie serca może być jednym z objawów zatoru tętnicy płucnej lub zawału serca.

Skutki uboczne plastrów Evra mogą utrzymywać się przez pierwsze 3 cykle. Jeśli po tym okresie nadal będą występowały, należy zwrócić się do lekarza i rozważyć zamianę leku.

O działaniu plastrów antykoncepcyjnych przeczyta Pani w artykule: https://portal.abczdrowie.pl/jak-dzialaja-plastry-antykoncepcyjne.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy