Zapytaj lekarza

7 4 2 , 7 5 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy takie złe samopoczucie może mieć związek z antykoncepcją?

Witam od jakiś 3 miesiący nie widzę u siebie radości z życia. Kiedyś potrafiłam cieszyć siw z małych rzeczy byc uśmiechnięta a teraz tego nie potrafię. Wszystko wpływa na moj humor natywnie. Często płacze bo po prostu płacze. Jestem nerwowa i potrzebuje dużo wiecej uwagi. Czy możliwe jest że to przez antykoncepcję hormonalną? Stosuję ja ponad pół roku a zaczęło sie to dziać od okolo 4 miesiący . Kiedyś tak mialam ale było to max 3 dni na 2 miesiące a teraz nie umiem żyć normalnie.
KOBIETA, 20 LAT 2 miesiące temu

Naturalne metody unikania ciąży

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,

trudno jednoznacznie stwierdzić, czy przyczyną Pani złego samopoczucia są tabletki antykoncepcyjne, ale jest to całkiem prawdopodobna hipoteza.

Stosowanie antykoncepcji hormonalnej może wiązać się z szeregiem skutków ubocznych – niekiedy są mało dokuczliwe i ustępują z biegiem czasu, gdy organizm zaadaptuje się do zmian hormonalnych. W innych przypadkach jest możliwe, że wskazana antykoncepcja nie służy pacjentce.

Więcej informacji na ten temat w naszym artykule: https://portal.abczdrowie.pl/zmiany-nastrojow-przy-tabletkach.

Zaburzenia nastroju mogą pojawić się przy zażywaniu pigułek antykoncepcyjnych – jeżeli u Pani gorszy nastrój pokrywa się z rozpoczęciem stosowania tej metody zapobiegania ciąży, to sugeruję wizytę u ginekologa. Opisane przez Panią dolegliwości mogą być wskazaniem do zmiany preparatu na inny, a jeżeli to nie pomoże, wówczas być może konieczne będzie odstawienie pigułek antykoncepcyjnych, a także skonsultowanie się ze specjalistą psychiatrii lub psychologiem.

Być może zainteresuje Panią także ten materiał: https://portal.abczdrowie.pl/objawy-depresji.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy