Zapytaj lekarza

7 4 2 , 3 5 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy w wieku 29 lat powinnam mieć nieregularne miesiączki?

Mam 29 lat i bardzo szczupłą budowę ciała. Zawsze miałam nieregularne miesiączki. aby je wyregulować ginekolog przypisał mi tabletki antykoncepcyjne. Brałam je od 10 lat i dzięki nim miesiączki były jak w zegarku. 8 miesięcy temu odstawiłam tabletki i miesiączki dalej były dość regularnie (z tygodniowym opóźnieniem) lecz teraz czekam już od 10 września, wtedy skończył się mój ostatni okres i nic się nie pojawia. Zrobiłam testy ciążowe, ale wyszły negatywnie, nie jestem zestresowana ani chora, wiec to nie może wpływać na opóźnienie okresu. Proszę mi powiedzieć jaka może być tego przyczyna. Z góry dziękuję.

KOBIETA, 29 LAT ponad rok temu

Nieregularne miesiączki

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Trudno mi powiedzieć co jest przyczyną Pani nieregularnych miesiączek. Na pewno z gospodarką hormonalną nie jest wszystko w porządku. Tabletki antykoncepcyjne nie uregulują Pani cyklu płciowego. Regularne plamienia w czasie brania tabletek spowodowane są odstawianiem tabletek w równych odstępach. Nie mają one charakteru miesiączki, a krwawienia z odstawienia. Po ich odstawieniu często dochodzi do rozregulowania gospodarki hormonalnej w porównaniu do sytuacji przed rozpoczęciem brania tabletek. Aby odpowiedzieć na pytanie co jest przyczyną nieregularności należałoby oprócz badania ginekologicznego przeprowadzić szereg testów hormonalnych. Na pewno Pani wiek jeszcze Pani nie predysponuje do takich nieregularności.

Pozdrawiam serdecznie!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy