Zapytaj lekarza

7 4 2 , 1 2 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy zatrucie pokarmowe jest objawem ciąży?

Czy zatrucie pokarmowe, przynajmniej tak mi się wydaje, może być objawem ciąży? Ostatnie krwawienie z odstawienia(tabletki Vin**) miałam tydzień temu, wczoraj bardzo rozbiłam mnie brzuch, miałam biegunkę i bardzo złe się czułam. Kolejny dzień było podobny ale z jednym luźnym stolcem. Czuje się osłabiona, „jeździ” mi po brzuchu, czasem czuje ostre kłucie pod żebrami z lewej strony, natomiast nie czuje odruchów wymiotnych. Od mojego ostatniego stosunku minęły 4 tygodnie, krwawienie z odstawienia miałam tak jak zawsze 4 dni, natmiast martwię się czy te boleści jelit i żołądka wskazują ciąże, bardzo się tego obawiam, ponieważ nie czuje żeby ustępowały(mimo połknięcia węgla aktywnego, nospy i lekkiej diety) A zatrucie nie wiem czym mogłoby być spowodowane ponieważ nie jadłam nic co mogłoby to wywołać.
KOBIETA, 21 LAT około miesiąca temu

Poród - kiedy należy udać się do szpitala?

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,

zatrucie pokarmowe może być spowodowane infekcją bakteryjną czy wirusową, potocznie zwaną jelitówką bądź grypą żołądkową. Wówczas dolegliwości mogą utrzymywać się, mimo lekkostrawnej diety i unikania spożywania podejrzanych pokarmów, nawet przez tydzień.

Więcej informacji na temat choroby pod tym adresem: https://portal.abczdrowie.pl/jelitowka-objawy-leczenie-zapobieganie-domowe-sposoby.

Tak gwałtowne dolegliwości żołądkowe nie są symptomatyczne dla ciąży, choć oczywiście niekiedy jej objawy w pierwszych dniach mogą być mylące. U Pani jednak ewidentnie to nie ciąża powoduje biegunkę i osłabienie – w takim wypadku jej objawy przypominałyby raczej łagodną niestrawność.

Być może ten artykuł Panią również zainteresuje: https://portal.abczdrowie.pl/nietypowe-objawy-ciazy.

Nic nie wskazuje na to, by miała Pani powody do obaw, choć oczywiście dla pewności może Pani wykonać test ciążowy. Na pewno jednak należy zachować ostrożność, ponieważ biegunka, zwłaszcza utrzymująca się przez dłuższy czas, a także zażywanie węgla leczniczego mogą spowodować obniżenie skuteczności antykoncepcji hormonalnej. W tym czasie bezwzględnie konieczne jest zastosowanie dodatkowej ochrony w postaci prezerwatywy, bo jest prawdopodobieństwo, że hormony z pigułek nie wchłaniają się w wystarczającym stopniu.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy