Zapytaj lekarza

7 4 0 , 4 9 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czym mogą być spowodowane moje skoki ciśnienia?

Witam. Mam problemy ze skaczacym ciśnieniem. Średnio dwa razy w tyg skacze mi do 150/95,czasem nawet trochę więcej. Na stałe zażywam nebilet jedna tabletkę rano. Biorę też pół tabletki alpragenu (nie umiem go odstawić, udało mi się zejść z całej na pół). Często jest mi słabo, kręci mi się w głowie, boli mnie głowa i mam wrażenie zatkanych uszu. Przy każdym skoku ciśnienia bądź pulsu robi mi się gorąco i oblewaja mnie zimne poty. Domyślam się że jest to również na tle nerwowym ale czy może to być spowodowane zbyt mała ilościa płynów? Bardzo mało pije mimo tych wielkich upałów. Pozdrawiam
KOBIETA, 32 LAT ponad rok temu

Skoki ciśnienia - przyczyny

Skoki ciśnienia tętniczego stanowią nie tylko dokuczliwy objaw, ale mogą nieść ze sobą poważne zagrożenie dla życia i zdrowia. Warto zapoznać się z przyczynami leżącymi u ich wystąpienia. O tym opowiada dr Piotr Gryglas.

Proszę prowadzić dzienniczek ciśnień i mierzyć ciśnienie i tętno 2x dziennie przez 14 dni. Z wynikami zgłosić się do lekarza POZ. Zaznaczać przy jakich wartościach występują jakie objawy. Być może warto dołączyć np. hydroksyzynę, jeśli skoki są na tle nerwowym i brać ją jedynie doraźnie. Zbyt mała ilość płynów może powodować spadki ciśnienia i złe samopoczucie, dlatego warto zaznaczać to w dzienniczku.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy