Dieta jesienią i zimą? Czy to dobry pomysł ?

Witam, mam 20 lat i ważę 64 kg oraz mam 170 cm wzrostu. Prawdopodobnie moja waga jest prawiłlowa, lecz mimo tego postanowiłam schudnąć 7 kg. Prawdopodobnie nie jest to zbyt zdrowe, jeśli rozpoczyna się dietę jesienią lub zimą, ale mimo wszystko chcę schudnąć w miesiąc, bo musze ładnie wyglądać na weselu siostry. Co jeść, żeby nie opaść z sił? Gdyż chcę dla ulepszenia efektu diety dołączyć ćwiczenia fizyczne. Jak się odżywiać zimą, żeby organizm nie magazynowal tłuszczu a równoczesnie nie był zbyt słaby w mroźne dni (zapewne osłabiony organizm jest bardziej podatny na przeziebienia i inne choroby). Z góry serdecznie dziękuję za rade.
20 LAT ponad rok temu

Dieta 1000 kalorii

Witam!

Pani BMI wynosi 22,14, co wskazuje na fakt, iż nie musi i nie powinna się Pani odchudzać. Pani masa ciała jest w normie. Dieta powinna być stylem życia, każda pora jest dobra. W Pani przypadku możemy mówić o wyrobieniu prawidłowych nawyków żywieniowych, a nie o diecie odchudzającej.

Myślę, że miesiąc to sporo czasu na wyrzeźbienie ciała poprzez ćwiczenia fizyczne. Proponowałabym wykupić karnet na siłownię i aerobik i uczęszczać np. co drugi dzień. Na pewno pomoże to Pani uzyskać ładną sylwetkę.

Zgodnie z Piramidą Zdrowego Żywienia każdego dnia powinna Pani spożyć:

• 5 porcji produktów zbożowych (pieczywo, kasze, ryż, płatki zbożowe, musli), przy czym 1 porcja to: 1 kromka chleba, 3 łyżki ryżu, kaszy, makaronu, 2 łyżki płatków;
• 4 porcje warzyw ( w tym ziemniaków) - warzywa można spożywać praktycznie bez ograniczeń, przy czym 1 porcja to 100 g;
• 1 porcję owoców (zgodnie z Piramidą Żywienia powinny to być 3 porcje, jednak przy diecie odchudzającej polecałabym ograniczenie się do 1 porcji), przy czym 1 porcja to 100 g owoców (np. 1/2 jabłka, pomarańczy, gruszki, 5 śliwek węgierek lub 7 truskawek);
• mleko i przetwory mleczne - 2 porcje (mleko, kefir, maślanka, jogurt, ser) - dobrze wybierać produkty odtłuszczone, w wersji "light", 1 porcja w tym wypadku oznacza: 1 szkl. mleka, kefiru, jogurtu, 100 g sera twarogowego lub 2 plasterki sera żółtego - należy jednak pamiętać, iż ser żółty jest bardzo kaloryczny;
• mięso, ryby lub nasiona roślin strączkowych - 1 porcja, która odpowiada: 150 g ryby lub mięsa z kurczaka/indyka bez skóry; część mięsa można zamienić na 40-50 g suchych nasion roślin strączkowych lub 2 sztuki jaj;
• tłuszcze - 3 porcje, przy czym 1 porcja to 1 łyżka oleju lub oliwy lub 1 łyżka miękkiej margaryny.

Zalecałabym spożywanie 5 posiłków dziennie:
- śniadanie, obiad, kolacja jako posiłki główne, o większej kaloryczności,
- II śniadanie, podwieczorek - mniejsze, o mniejszej kaloryczności, w formie przekąsek.
Ostatni posiłek zalecałabym na 2-3 godziny przed snem. Przynajmniej 1 posiłek powinien być ciepły. Nie można zapominać o śniadaniu. Posiłki powinny być spożywane w spokoju, powoli. Należy dokładnie żuć każdy kęs. Od stołu dobrze jest odejść z niedosytem – uczucie sytości pojawia się dopiero po pewnym czasie.

Pozdrawiam ciepło

Dietetyk, autorka wielu tekstów dotyczących problematyki odchudzania i zdrowego żywienia.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty