Zapytaj lekarza

7 3 7 , 1 0 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dieta? NIE! Potrzebuję ćwiczeń. Tylko jakich?

Jestem Daria, mam 15 lat, jestem dość wysoka - 167 cm - i waga 62 kg. Może to nie dużo, ale dla mnie tak ; (( Moja figura jak gruszka - z góry szczuplutka z dołu grubiutka. Bardzo się wstydzę mojego tyłka i ud ; (( Wszyscy mówią, że mam duży, nawet ostatnio moja wychowawczyni mi to powiedziała prosto w twarz, aż mi się smutno zrobiło, prawie płakałam ;( Mam dość tego wszystkiego. Chcę schudnąć! Niedługo bal, a ja boję się założyć sukienkę! Tylko nie chcę żadnych diet, bo nie mam zamiaru ciągle wsuwać zielone roślinki i kupować drogę jedzenie. Jak coś, to taka mała dieta, taka, która dużo nie kosztuje i taka, że mogę to dostać w każdym sklepie! Jeśli chodzi o ćwiczenia, to czasem ćwiczę i tańczę, ale to za mało i chyba złe ćwiczenia robię. Więc proszę was, pomóżcie mi!?!
15 LAT ponad rok temu

Dieta przed ciążą

Witam!

Twoje BMI (wskaźnik masy ciała) wynosi 22, co faktycznie wskazuje na prawidłową wagę. W wieku dojrzewania organizm produkuje duże ilości hormonów kobiecych (estrogenów), które odpowiadają za gromadzenie się tkanki tłuszczowej, zlokalizowanej głównie na biodrach, pupie i udach. Dodatkowo stan ten pogłębiają złe nawyki żywieniowe, a zwłaszcza spożywanie słodyczy oraz brak ruchu.

Napisałaś, że tańczysz i ćwiczysz, to świetnie! Musisz jednak pamiętać, aby wykonywać ćwiczenia regularnie, tzn. codziennie po 30 minut lub, jeśli nie masz czasu, kilka razy w tygodniu po 60 minut. Najlepsze ćwiczenia dla Ciebie, to takie, które modelują uda i pośladki. Znajdziesz je tu:
http://portal.abczdrowie.pl/idealne-posladki-to-mozna-wycwiczyc,
http://portal.abczdrowie.pl/miesnie-posladkowe-i-dwuglowe-ud-0,
http://portal.abczdrowie.pl/miesnie-ud-posladki-0,
http://portal.abczdrowie.pl/przysiad-0.
Ćwiczenia powinny być intensywne. Zacznij biegać lub chodzić na basen. Kiedy tylko możesz, wsiadaj na rower. Takie dyscypliny sportu mobilizują do pracy dolne partie ciała, spalając w ten sposób tłuszcz.

Dodatkowo stosuj pewne zalecenia żywieniowe: jedz często i mało (5 posiłków dziennie, co 3-4 godziny); zamiast słodyczy sięgaj po koktajle mleczno-owocowe, które możesz przyrządzać sama, lub owoc (2 owoce dziennie); unikaj tłustych produktów i słodkich, gazowanych napojów.

Pamiętaj, że aby efekty były trwałe, potrzeba czasu i wysiłku.

Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0

Witam,
Twoja masa jest prawidłowa. Nie powinnaś się odchudzać, jesteś w wieku dojrzewania i Twój organizm potrzebuje odpowiednią ilość składników odżywczych i energii dla dalszego rozwoju. Podam kilka zasad żywieniowych dotyczących prawidłowego żywienia.
1. Zaplanuj 4-5 posiłków dziennie (wśród nich przynajmniej jeden powinien być posiłkiem ciepłym).
2. W głównych posiłkach powinno znajdować się źródło pełnowartościowego białka (np. mięso, ryby, wędliny, jaja).
3. Zaleca się podawanie chudych wędlin i mięsa. Z mięs należy wykrawać tłuste kawałki, a drób serwować bez skóry.
4. Mleko i przetwory mleczne powinny być spożywane każdego dnia.
5. Wybieraj dobrej jakości tłuszcz roślinny i masło.
6. Do surówek powinien być dodawany olej słonecznikowy, rzepakowy lub oliwa z oliwek.
7. Sałatki owocowe mogą być posypane np. nasionami słonecznika, orzechami włoskimi. Takie sałatki powinny zastąpić słodkie przekąski (batony, czekolady, lody).
8. Zalecane jest zwiększyć ilość warzyw w diecie.
9. Wskazane jest stosowanie produktów pełnoziarnistych (ryż brązowy, kasza gryczana, makaron pełnoziarnisty, pieczywo razowe). Produkty pełnoziarniste są źródłem węglowodanów złożonych, które dają więcej energii.
10. Zalecane jest stosowanie różnorodnych technik przyrządzania potraw- gotowanie w wodzie, na parze, pieczenie w folii lub bez, zapiekanie. Smażenie powinno ograniczone. 11. Należy ograniczyć spożycie słodyczy oraz unikać żywności typu „fast-food”.
12. Pij dużo wody mineralnej niegazowanej zamiast dosładzanych napojów, które są źródłem „pustych kalorii”.
13. Zwiększ swoją aktywność fizyczną.
Zapraszam również na moją stronę http://diet-coaching.xaa.pl/Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy