Dlaczego ciągle występuje u mnie brązowe plamienie?

Witam od 3 miesięcy nie mam miesiączki. Od 4 sierpnia brałam duphostan 5dni po 2 tabletki. Po tym czasie zaczęłam plamić na brązowo. Przestaliśmy się też zabezpieczać z partnerem, kilka tygodni temu robiłam test był negatywny. A brazowe plamienie występuje od sierpnia non stop z kilkudniowym przestojem.
KOBIETA, 26 LAT 2 miesiące temu

Posiadanie dzieci przy WZW

Dla kobiety w ciąży każdy problem zdrowotny może być niebezpieczny. A wirusowe zapalenie wątroby brzmi groźnie. Czy wobec tego kobieta z wzw może zajść w ciążę?

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witamy serdecznie,

jeżeli plamienie nie ustępuje to powinna się Pani ponownie zgłosić do lekarza ginekologa.

Takie plamienie raczej nie jest plamieniem implantacyjnym, ponieważ występuje ono tylko przez kilka dni po zapłodnieniu. W Pani przypadku, gdy trwa ponad 3 miesiące, powinno to być powodem do obserwacji.

Brązowa krew może też świadczyć o problemach hormonalnych związanych ze zbyt krótką produkcją progesteronu. To z kolei często prowadzi do problemów z endometrium i kłopotami z zajściem w ciążę. Preparat, który Pani brała podwyższa poziom progesteronu, przywracając go do prawidłowego poziomu.

Zalecamy, aby oprócz zwykłego badania ginekologicznego, poddała się Pani badaniu z użyciem laparoskopu, dzięki któremu możliwa będzie dokładniejsza diagnoza stanu Pani zdrowia. Opisana sytuacja może bowiem świadczyć o polipach i mięśniakach macicy, nadżerkach, a także zakażeniu chorobą weneryczną.

Więcej informacji o wspomnianych schorzeniach można znaleźć w materiałach, do których link znajduje się poniżej:

https://portal.abczdrowie.pl/brazowe-plamienie

https://portal.abczdrowie.pl/polip-endometrialny-przyczyny-objawy-leczenie-powiklania

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/brazowe-plamienia-zamiast-okresu-i-bole-podbrzusza

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty