Zapytaj lekarza

7 4 2 , 4 2 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak bardzo antybiotyk obniża działanie tabletek antykoncepcyjnych?

Dzień dobry. Mam 18 lat i od pół roku przyjmuję tabletki antykoncepcyjne Y***. Kilka dni temu z powodu choroby lekarz zapisał mi antybiotyk A***. Zaczęłam go brać 24 czerwca wieczorem i jednocześnie tego samego dnia o godzinie 17.00 przyjęłam 10. tabletkę z opakowania. Antybiotyk brałam do dzisiaj. Wczoraj odbyłam pełny stosunek z partnerem bez dodatkowego zabezpieczenia :( Co zrobić, aby zapobiec ciąży? Proszę o poradę.

KOBIETA, 18 LAT ponad rok temu

Naturalne metody unikania ciąży

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam.

Jeśli antybiotyk zmniejszał skuteczność antykoncepcji doustnej, to powinna Pani stosować dodatkowe zabezpieczenie (prezerwatywy) przez cały czas przyjmowania antybiotyku oraz 7 dni po jego zakończeniu. W tej sytuacji proponuję przyjęcie "tabletki po stosunku" oraz połączenie opakowań. Oczywiście stosowanie prezerwatyw nadal jest konieczne.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy