Jaka może być przyczyna nawracającej hipoglikemii?

Dzień dobry. Zwracam się do Państwa z pytaniem, jaka może być przyczyna powracającej hipoglikemii? Nie mam cukrzycy, nie biorę insuliny (kiedyś miałam cukrzycę po sterydach, stąd posiadam glukometr i znam swoje objawy hipoglikemii). Ostatnio coraz częściej zdarzają mi się epizody hipoglikemii – cukier spada do 40-60mg/dl. Myślałam, że może to hipoglikemia reaktywna, ale takie spadki cukru zdarzają się nawet pół godziny/godzinę po jedzeniu. Czym taki stan może być spowodowany? Chciałabym też zaznaczyć, że choruję na mukowiscydozę. Z góry dziękuję za odpowiedź.
KOBIETA, 22 LAT 2 miesiące temu

Cukrzyca a otyłość

Otyłość może stać się przyczyną wielu niebezpiecznych chorób. Większa waga powoduje również cukrzycę. O zależności między cukrzycą a otyłością opowiada dr Agnieszka Tiuryn-Petrulewicz.

Pani przypadek wymaga specjalistycznej konsultacji diabetologicznej. Mukowiscydoza jest chorobą, która prowadzi do upośledzenia czynności trzustki. Zwykle dotyczy to wydzielania soków trawiennych, ale zaburzona może być też funkcja wysp trzustkowych, odpowiadających za kontrolę glikemii. Prawdopodobnie wskazane będzie wykonanie krzywej glukozowej i insulinowej po obciążeniu glukozą.

Lekarz w trakcie specjalizacji z medycyny rodzinnej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy