Zapytaj lekarza

7 4 3 , 0 9 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jakie są pierwsze objawy cukrzycy?

Dzień dobry, zwracam się z prośbą o pomoc w zinterpretowaniu dolegliwości, które od pewnego czasu w jakiś sposób są dla mnie uciążliwe. Wszystko zaczęło się od częstego oddawania dużych ilości moczu. Poprzednie dwa tygodnie były dla mnie bardzo niepokojące. Korzystałam z toalety średnio 15-20 razy dziennie oddając normalne ilości moczu - jakby pęcherz był cały czas pełny. Oczywiście towarzyszyło temu wzmożone pragnienie, wilczy apetyt, a co dziwne spadek wagi ( w ciągu pierwszych dni około 3 kg). Mimo wszystko, skupiłam się na częstym oddawaniu moczu i przekonana, że są to problemy z pęcherzem wybrałam się do lekarza internisty. Po dłuższym wywiadzie lekarz stwierdził, że może być to cukrzyca. Dopiero wtedy dotarły do mnie inne niepokojące objawy, tj. osłabienie, senność, czasami rozdrażnienie, drżenie rąk, potliwość, infekcje miejsc intymnych. Przypomniało mi się, że babcia choruje na cukrzycę. Dostałam skierowanie na badania moczu oraz krwi. O dziwo badanie na czczo miało wynik jak najbardziej poprawny (86). Badanie glukozy 1,5h po posiłku wskazało 46. Zalecono kolejne pobranie po posiłku - wynik nieco lepszy (58). Nie wiem czy ma to jakikolwiek związek, ale parę dni później pojawiła się mieszączka. Objawy trochę ustały. Zdarzają sie pojedyńcze dni, kiedy chodzę do toalety co 15 min, a bywają takie, że nie mam apetytu, jestem osłabiona i mam zawroty głowy (zaznaczam, że jestem w trakcie miesiączki). Kolejna wizyta u lekarza skończyła się skierowaniem na kolejne pobranie krwi w celu zbadania poziomu insuliny. Lekarz stwierdził, że to raczej nie cukrzyca. Kazano mi przyjść na czczo (nie wiem czy nie powinnam być po posiłku, skoro cukier był nieprawidłowy po posiłku). Wynik w normie (6.2). Dodatkowo mam skierowanie na USG jamy brzusznej. Cierpliwie czekam na kolejną wizytę u lekarza. Proszę o pomoc. Czy to może być cukrzyca? Czy brak glukozy w moczu, oraz poprawny cukier na czczo nie oznacza, że powinnam się martwić pomimo niskiego cukru po posiłku? Czym może być spowodowany spadek cukru po jedzeniu?
ponad rok temu

Niebezpieczeństwo stosowania pomp insulinowych

Cierpisz na cukrzycę? Koniecznie obejrzyj ten film i zapoznaj się z wypowiedzią eksperta. Dowiedz się, czy stosowanie pomp insulinowych może być niebezpieczne.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Dzień dobry!

Hipopglikemia poposiłkowa lub paradoksalny spadek poziomy glukozy we krwi po jej wypiciu nazywamy hipoglikemią reaktywną.

Ten stan może występować we wczesnych stadiach cukrzycy, w chorobach metabolicznych, zaburzeniach opróżniania żołądka jak i w zaburzeniach hormonalnych.

Często też hipoglikemia jest reakcją na stres.

Ważna jest dalsza diagnostyka w tym kierunku.Choroby metaboliczne w tym cukrzyca mają bardzo różny przebieg.W zależności od wyników dlaszych badań łatwiej będzie zdiagnozować co jest przyczyną zaburzeń w Pani przypadku.

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy