Zapytaj lekarza

7 1 6 , 2 5 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Kiedy rozpocząć ćwiczenia po porodzie

Nie długo będę miała poród - nie wiem jeszcze czy cesarski czy naturalny. Już zaczynam myśleć jak zrzucić brzuszek po ... Jeśli będzie wszystko ze mną dobrze to zależnie od tego jaki poród będzie - kiedy będę mogła zacząć ćwiczyć? I może są jakieś skuteczne praktykowane ćwiczenia poporodowe które pozwolą szybciej zmniejszyć brzuch? Z góry dziękuję za fachowe rady:)
KOBIETA, 32 LAT ponad rok temu

Czemu nie możemy schudnąć?

Mordercze treningi, rygorystyczna dieta, a waga ani drgnie? Wiele osób ma problem ze schudnięciem. Obejrzyj film i dowiedz się, co może być tego przyczyną.

Witam serdecznie,
nie zależnie od tego jaki to będzie poród proszę nie zakładać wcześniej żadnego planu ćwiczeń. Proszę dać sobie czas i zobaczyć jak kondycyjnie, zdrowotnie i psychicznie będzie się Pani czuła. Rozumiem, że wygląd i chęć powrotu do poprzedniej sylwetki jest dla Pani bardzo ważna. Przy takiej motywacji na pewno jak już będzie odpowiedni czas uda się się wdrożyć ćwiczenia:)
Najlepiej wstrzymać się z ćwiczeniami do pierwszych badań kontrolnych po zakończeniu połogu. Jeżeli zbyt szybko rozpocznie się ćwiczenia mięśni brzucha można doprowadzić do ich uszkodzenia i zwiększyć ryzyko przepukliny.
Zwłaszcza przy cesarskim cięciu należy wstrzymać się z ćwiczeniami 6-8 tygodni.Ważne aby stopniowo wprowadzać aktywność fizyczną i słuchać własnego ciała. Każda kobieta będzie inaczej wracała do poprzedniej formy. Na początku zaczynamy od przysiadów, delikatnych brzuszków. W następnej kolejności ćwiczymy mięśnie poprzeczne brzucha, najbezpieczniejsza forma to zajęcia z pilatesu, ćwiczenia z piłką rehabilitacyjną (sprawdzona metoda:)
Przykłady ćwiczeń po ciąży
Nożyce – leżymy na podłodze, dłonie pod pośladki, przyciągamy plecy do podłoża. Podnosimy jedną nogę około 25 cm ponad podłogę i powoli kładziemy z powrotem. Obniżając jedną nogę, unosimy drugą. Wykonujemy trzy serie nożyc po 10 powtórzeń.
Podnoszenie miednicy – leżymy na podłodze, zginamy nogi w kolanach. Powoli podnosimy miednicę i chwilę wytrzymujemy w tej pozycji. Wykonujemy trzy serie po 15 powtórzeń.
Brzuszki z uniesionymi nogami-leżymy na plecach, unosimy nogi i zginamy pod kątem 90 stopni w kolanach, ręce kładziemy przy uszach i rytmicznie spinamy brzuch.

pozdrawiam
Małgorzata

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy