Kiedy wypadnie moja miesiączka?

Witam, odstawiłam pigułki vibin mini po tygodniu 14.11 ( wcześniej brałam je parę lat) ostatnią miesiączkę miałam 4-7.11, po paru dniach tj, 19.11 wystąpiło ponowne krwawienie. czy jest to normalne ? jak teraz liczyć cykl i kiedy mogę spodziewać się miesiączki. Staram się zajść w ciąże, więc nie wiem kiedy mam teraz dni płodne
KOBIETA, 30 LAT 2 tygodnie temu

Krwawienie i ból w ciąży

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam serdecznie,

po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych (zwłaszcza jeśli ta forma antykoncepcji była stosowana przez dłuższy czas) możliwe są nieregularne plamienia oraz krwawienia. Związane są one z uregulowaniem gospodarki hormonalnej. Organizm przyzwyczajony do codziennej dawki hormonów potrzebuje czasu, aby wrócić do naturalnych menstruacji.

Krwawienie, które aktualnie u Pani wystąpiło to najprawdopodobniej tzw. krwawienie z odstawienia. Powrót płodności po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych jest kwestią indywidualną. Przyjmuje się, że menstruacja powinna pojawić się w ciągu 6 miesięcy od zrezygnowania z tabletek, chociaż zazwyczaj następuje to wcześniej.

O płodności po odstawieniu tabletek przeczyta Pani w tekście:

https://portal.abczdrowie.pl/plodnosc-po-odstawieniu-tabletek.

Podobne pytania umieszczamy poniżej:

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/starania-o-kolejne-dziecko-a-plamienie-po-odstawieniu-tabletek-levomine,

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/dni-plodne-po-odstawieniu-tabletek-antykoncepcyjnych,

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/kiedy-rozpoczac-starania-o-ciaze-po-odstawieniu-tabletek-antykoncepcyjnych.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty